۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۶۲۰

به گزارش کارنا، جنرال موتورز امیدوار است که پس از همکاری با سامسونگ بتواند ظرفیت تولید خود را نسبت‌به وضعیت فعلی،افزایش دهد

سامسونگ امروز اعلام کرد که با شرکت جنرال موتورز آمریکا، قرارداد همکاری به ارزش ۳٫۵ میلیارد دلار امضا کرده است که سامسونگ را ملزم به ساخت کارخانه‌ی تولید باتری‌های مورد نیاز برای خودرو‌های برقی در آمریکا خواهد کرد.

به گزارش رویترز، سامسونگ کارخانه باتری‌سازی خود را در ایالت ایندیانا آمریکا تأسیس می‌کند. این کارخانه که ایده‌ی اولیه‌ی احداث آن در ۲۵ آوریل ۲۰۲۳ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) مطرح شده بود، در ابتدا کار خود را با ظرفیت تولید سالانه ۲۷ گیگاوات ساعت (GWh) آغاز می‌کند و تا سال ۲۰۲۶، به ظرفیت ۳۰ گیگاوات ساعت (GWh) می‌رسد.


سامسونگ می‌گوید که هدف از ایجاد این کارخانه‌ی مشترک، تولید انبوه باتری‌های مورد نیاز برای تولید خودرو‌های برقی در سال ۲۰۲۷ است و انتظار می‌رود که ظرفیت تولید سالانه‌ی این کارخانه تا ۳۶ گیگاوات ساعت (GWh) نیز افزایش یابد.

به گفته‌ی کورت کلتی، معاون جنرال موتورز در بخش سلول و بسته باتری، این کارخانه که دارای خط تولید سلول‌های منشوری خواهد بود، می‌تواند به جنرال‌موتور کمک کند تا عملکرد خود را در زمینه‌ی تولید خودرو‌های برقی افزایش دهد و از طرفی، هزینه‌های تولید را پایین بیاورد. سال گذشته، جنرال‌موتورز گفته بود که انتظار دارد کارخانه‌ی ایندیانا، دارای چند خط برای تولید سلول‌های منشوری و استوانه‌ای غنی از نیکل باشد.

در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۲ خرداد ۱۴۰۳)، جنرال‌موتورز سقف تولید پیش‌بینی‌شده‌ی خودرو‌های برقی خود در سال ۲۰۲۴ را از ۳۰۰ هزار دستگاه به ۲۵۰ هزار دستگاه کاهش داد. این کاهش تولید، تا حد زیادی به افزایش تقاضای بازار برای خرید خودرو‌های بنزینی به‌جای برقی ارتباط دارد.

منبع:زومیت

ارسال نظر