۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
اختصاصی
فروش خودرو در بورس کالا چه مزیتی دارد؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی شفاف سازی قیمت تمام شده خودرو، سهولت دسترسی مصرف کننده به خودرو و حذف فاصله قیمتی خودرو در کارخانه و بازار را از مهم‌ترین دستاورد‌های فروش خودرو در بورس کالا عنوان کرد.
کد خبر: ۷۹۱۱

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی شفاف سازی قیمت تمام شده خودرو، سهولت دسترسی مصرف کننده به خودرو و حذف فاصله قیمتی خودرو در کارخانه و بازار را از مهم‌ترین دستاورد‌های فروش خودرو در بورس کالا عنوان کرد. 

سید نجیب حسینی با تاکید بر ضرورت فروش خودرو در بورس کالا بیان کرد: ماهیت بورس کالا به نحوی است که کالا‌ها در یک فضای کاملا شفاف و رقابتی و به دور از مسائل انحصاری به فروش می‌رسند؛ بنابراین فروش خودرو در بورس نقش به سزایی در شفاف سازی معاملات و قیمت تمام شده خودرو خواهد داشت.

 وی در ادامه تصریح کرد: همچنین عرضه و فروش خودرو چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی دسترسی مردم به خودرو را تسهیل خواهد کرد.

نماینده مردم مینو دشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: علاوه بر این عرضه خودرو در بورس کالا، تولید کننده را به منظور رقابت سالم با رقبای خود مجبور به کاهش قیمت محصولات خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به محلی برای درآمدزایی سوداگران تبدیل شده است، افزود: شکاف قیمتی خودرو در کارخانه و بازار و حاشیه سود ناشی از آن موجب شده بسیاری از افراد با انگیزه کسب سود برای ثبت نام خودرو اقدام کنند و بسیاری از مصرف کنندگان واقعی از این روند ناراضی هستند. در حالی که با کشف قیمت خودرو در بورس شاهد حذف دلالی وسوداگری در بازار خودرو خواهیم بود.

 وی رشد بهره وری در صنعت خودرو را از دیگر دستاورد‌های عرضه خودرو در بورس کالا برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین فروش خودرو در بورس و شفاف سازی قیمت تمام شده خودرو، خودروسازان بخش دولتی را به سمت افزایش بهره وری سوق خواهد داد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که قیمت دستوری به هیچ عنوان در اصول علم اقتصاد قابل توجیه نیست، تاکید کرد: سیاست دستوری در هر حوزه‌ای نه تنها کمکی به اقتصاد آن بخش نمی‌کند بلکه منافع تولیدکننده و مصرف کننده را با خطر مواجه خواهد کرد؛ لذا قیمت خودرو می‌بایست بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین شود.

ارسال نظر