به گزارش کارنا، عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران از عدم افزایش تولیدات موتورسیکلت در سال جاری بنا به محدودیتهای ارزی خبر داد.
علی عرب درباره روند تولید موتورسیکلت در سال جاری بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.
وی علت عدم افزایش تولیدات موتورسیکلت را محدودیتهای ارزی عنوان و بیان کرد: متاسفانه تولیدکنندگان به سبب محدودیتهای ارزی و تاخیر در صدور حوالههای ارزی از سوی بانکها و صرافیها و محدودیت در ثبت سفارش مواد اولیه نتوانستند برنا مههای افزایش تولید خود را به مرحله اجرا برسانند و با مواد اولیهای که از سال قبل در انبارهای خود موجود داشتند اقدام به تولید کرده اند.
عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در گفتگو با خبرنگار کارنا ادامه داد: از طرف دیگر افزایش تولید و عرضه موتورسیکلت از سوی تولیدکنندگان نیازمند تخصیص ارز بیشتری است و با توجه به محدودیتهای ارزی و موضوع حوالههای ارزی که در سال جاری وجود داشت، افزایش تولید امکان پذیر نشد.
عرب درباره روند تامین وعرضه موتورسیکلت به بازار از سوی تولیدکنندگان اظهار داشت: متاسفانه عواملی، چون کاهش قدرت خرید مردم که کاهش تقاضا در بازار موتورسیکلت را به همراه داشته است و همچنین رشد نرخ ارز و به تبع افزایش قیمت قطعات، عرضه در بازار موتورسیکلت را با کندی مواجه کرده است.
وی با اشاره به روشهای مختلف عرضه موتورسیکلت از سوی تولیدکنندگان افزود: برخی شرکتهای تولیدکننده موتورسیکلت با افزایش تعداد فروشگاههای زنجیرهای خود، تولیدات خود را به صورت مستقیم به بازار عرضه میکنند. به طور مثال شرکت نیرو محرکه با اجرای طرحی تحت عنوان جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده با نو، اقدام به عرضه مستقیم موتورسیکلت به مشتریان میکند.
عضو انجمن صنعت موتور سیکلت ایران ادامه داد: همچنین برخی از تولیدکنندگان با عرضه تولیدات خود به فروشندگان موتورسیکلت در خیابان گمرک یا ۱۷ شهریور، تولیدات خود را به بازار عرضه میکنند و در هر دو حالت فروش، تقاضای موجود در بازار پاسخ داده میشود.
عرب در پایان یاد آور شد: رشد نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت مواد اولیه و به تبع افزایش بهای موتورسیکلت و از طرفی کاهش قدرت خرید مردم موجب شده فروشندگان موتورسیکلت تصور کنند که عرضه مستقیم موتورسیکلت به بازار توسط شرکتهای تولیدکننده باعث افت فروش آنها نسبت به سال گذشته است در حالی که بازار موتورسیکلت بازاری رقابتی است و توسط بخش خصوصی مدیریت میشود. از این رو همه شرکتها سعی میکند با عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب اقدام به جذب مشتری کنند.
ارسال نظر