به گزارش کارنا، امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو درباره وضعیت این صنعت گفت: اوضاع و احوال صنعت خودرو ایران خراب است و به تدریج در حال افتادن به دست چینیها است و از آن طرف سیستم دولتی هر چقدر تلاش میکند نمیتواند این صنعت را نجات دهد.
کاکایی ادامه داد: تجربه تلخی را پشت سر میگذاریم و در حال تجربه جهانی جدیدی هستیم. بدیهی است که خطراتی وجود دارد، ولی این را میدانیم که راه قبلی دیگر ادامه دادنی نیست. این که راه جدید، جواب میدهد یا نه، بستگی به این دارد که دولت میخواهد بخش خصوصی موفق شود یا نه؛ اگر چوب لای چرخ بخش خصوصی بگذارند، مشخص است که شکست میخورد. در حال امتحان مسیر جدیدی هستیم که در دنیا جواب خود را پس داده است و مسیر درستی است. امیدوارم مسئولین با نگاه مثبت این کار را انجام دهند.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: اقتصاد ما سالها است که دولتی است، بخش خصوصی به تدریج رشد کرده ولی به بلوغ لازم نرسیده است، پس نمیتوانیم با قاطعیت بگوییم که کروز عالی است، اما آیا بهتر از کروز داریم؟ مشکل این است که بهتر از کروز نداریم. باید چرخه باطل دولتی بودن اقتصاد کشور از یک جایی شکسته شود.
امیرحسن کاکایی خاطرنشان کرد: کروز یکی از بهترینها برای مدیریت ایرانخودرو است و به نوعی صاحب ایرانخودرو است و نزدیکترین شرکتی است که میتواند مدیریت این خودروسازی را برعهده بگیرد. کروز لایقترین گزینه برای مدیریت ایرانخودرو است و از آن طرف هم به لحاظ قانونی از سر راستترین گزینهها است. این دولت نیست که در مورد واگذاری ایران خودرو تصمیم میگیرد، بلکه طبق قوانین، ایرانخودرو به کروز و یا هر شرکت دیگر واگذار میشود.
امیرحسن کاکایی در پایان گفت: در مورد مدیریت ایرانخودرو تنها گزینه واقعی موجود کروز است.
منبع: اطلاعات
ارسال نظر