۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
سال خوب مزدا
مزدا، در سال ۲۰۲۴ با وجود اینکه مجبور به رقابت در میان غول‌های خودروسازی ژاپنی تویوتا، هوندا و نیسان بود، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۱۰۷۴۳

به گزارش کارنا، مزدا در سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده رکوردشکنی داشته و فروش آن با نزدیک به ۱۷‌درصد افزایش به حدود ۴۲۵‌هزار دستگاه رسید. مزدا در ماه دسامبر کراس اوور‌های CX ۹۰، CX ۷۰ و CX ۵۰ را عرضه کرد. مزدا به تولید خودرو‌های اسپرت و میاتا شهرت داشته و طرفداران اختصاصی خود را در ایالات متحده دارد.

مدیرعامل مزدا در آمریکای شمالی در مصاحبه‌ای با یاهو فایننس اظهار کرد که در حال حاضر مقرون به صرفه نبودن یکی از معضلات مهم پیش روی کل صنعت است. ما مجبور بودیم برای محصول، برنامه‌ها و مشوق هایمان برخی تنظیمات را انجام دهیم. ما توانسته ایم قیمت را به طور کلی حفظ کنیم و این منجر به موفق‌ترین سال در تاریخ ۵۴ ساله ما در بازار ایالات متحده شده است.

در این گزارش به موفقیت فروش مدل‌های CX ۹۰ و CX ۷۰ اشاره شده است که گزینه‌های پلاگین هیبریدی را نیز ارائه می‌کنند و ۱۵ تا ۲۰‌درصد درآمد این شرکت را به خود اختصاص می‌دهند. بزرگ‌ترین شگفتی مزدا CX ۵۰ هیبریدی این شرکت است که عموما بیش از ۳ تا ۴ روز در انبار نمی‌ماند.



این شرکت تنها یک خودروی الکتریکی داشته که فقط در چند ایالت فروخته شد. اکثریت قریب به اتفاق خریداران مزدا خواهان خودرو‌های گازسوز و هیبریدی هستند، اگرچه رئیس این شرکت اعلام کرد که یک خودروی برقی تمام عیار در سال ۲۰۲۵ توسط مزدا ساخته خواهد شد.

فشار برای برقی سازی توسط دولت‌ها یکی از مشکلات پیش روی صنعت است و دلیل بزرگی برای ادغام رقبای هوندا و نیسان است. هزینه‌ها بسیار زیاد است و خودروسازان را وادار می‌کند تا برای بقا به یکدیگر روی آورند.

مزدا اعلام کرد که برای نیاز‌های الکتریکی روی شرکای خود یعنی تویوتا و پاناسونیک حساب می‌کند، اما ادغام برای مزدا مطرح نیست. دولت آینده ترامپ یکی دیگر از چالش‌های این شرکت است که درصدد اعمال تعرفه‌ها به بخش خودرو است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر