به گزارش کارنا، هوندا از سال ۲۰۲۰ در حال بحث در مورد چشم انداز یک تیپ R برقی بوده است. حدود دو سال بعد مهندس ارشد CTR اعلام کرد که چگونه قوانین آلایندگی سختگیرانه تر، خودروسازان را مجبور میکند خودروهای خود را برقی کنند.
اما اکنون در سال ۲۰۲۵، هنوز نشانی از خودرویی بدون موتور احتراقی با نشان تیپ R وجود ندارد. در واقع، یکی از مقامات این خودروساز اخیرا اعلام کرده است که یک خودروی برقی عملکردی با نشان قرمز فعلا ساخته نخواهد شد.
توشیهیرو آکیوا، مسئول مرکز توسعه BEV این خودروساز طی مصاحبهای توضیح داد چرا ساخت یک خودروی برقی هیجان انگیز با نشان تیپ R یک اقدام دشوار است. وی اظهار داشت که هوندا نمیتواند خودرویی برقی بسازد که با هیجان یک تیپ R بنزینی برابری داشته باشد.
وی گقت: "باتری و موتور ویژگیهای متفاوتی دارند بنابراین نمیتوانیم مدلی دقیقا مثل قبل بسازیم. چگونه میتوانیم در یک خودروی برقی هیجان رانندگی را ایجاد کنیم؟ البته عقب نشینی نکرده ایم، اما همه چیز به قدرت بازنمی گردد بلکه صدا، لرزش، شتاب و تجربه انسانی نیز مهم هستند. اینها هیجان رانندگی هستند. "
هوندا علیرغم این چالشها تصمیم دارد یک خودروی اسپرت برقی را قبل از پایان دهه جاری معرفی کند. بخش لوکس آکورا به تازگی تصمیم گرفته NSX را با نیرومحرکهای تمام برقی برای نسل سوم بازگرداند. قبلا تایید شده بود که یک مدل تیپ NSX در سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد.
در حالی که شاید این خودرو با نام NSX ارائه نشود، اما در کلاسی مشابه رقابت خواهد کرد. این خودروی عملکرد بالای برقی مبتنی بر ساختار برقی سری صفر جدید هوندا خواهد بود که به تدریج در سالون صفر و شاسی بلند صفر این برند نیز به کار خواهد رفت که اوایل ماه جاری در لاس وگاس دیده شد.
هنوز زود است که بگوییم NSX احیا شده اولین تیپ R برقی هوندا خواهد بود یا خیر. حتی اگر چنین باشد نیز منطقی است که نسخههای بهتر از روز اول ارائه نشوند، بنابراین گمان نمیرود حداقل تا سال ۲۰۳۰ یا بعد از آن شاهد چنین مدلی باشیم. هوندا اکنون در میانه راه ادغام با نیسان است بنابراین یک خودروی برقی هیجان انگیز نمیتواند فعلا در لیست اولویت هایش باشد چرا که محصولی ممتاز محسوب میشود.
ارسال نظر