به گزارش کارنا، همزمان با راهاندازی سامانه تمدید و اصلاح آنلاین پروانه کسب در درگاه ملی مجوزها، از تاریخ ۱۰ بهمنماه، کسبوکارها میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، نسبت به تمدید و اصلاح مجوزهای خود اقدام کنند.
این اقدام به منظور تسهیل روند صدور مجوزهای کسبوکار و اجرای کامل قانون مربوطه، همکاری گستردهای بین دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور و اتاق اصناف ایران صورت گرفته است.
درگاه ملی مجوزها یک سامانه آنلاین و متمرکز است که با هدف تسهیل و تسریع فرآیند صدور انواع مجوزهای کسبوکار در ایران راهاندازی شده است. این سامانه به عنوان یک پلتفرم واحد، تمامی نهادهای صادرکننده مجوز را به یکدیگر متصل میکند و به کاربران اجازه میدهد تا به صورت غیرحضوری، درخواست مجوز خود را ثبت و پیگیری کنند.
در این خصوص وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: صاحبان پروانههای کسب ازاینپس میتوانند با ورود به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir از قسمت تمدید یا اصلاح درخواست خودشان را ثبت کنند و بعد از استعلامهای لازم و پرداخت هزینه تمدید یا اصلاح در سامانه تخصصی ایرانیان اصناف،
تمدید پروانه کسب انجام خواهد شد.
شروط دریافت آنلاین مجوزاین وزارتخانه برای متقاضیان دریافت آنلاین مجوز شروطی در نظر گرفته که پیش از ثبت درخواست تمدید باید آنها را در نظر گیرند. براساس اعلام این وزارتخانه «ثبت درخواست تمدید، منوط به داشتن شناسه یکتا در بانک اطلاعات کسبوکار qr.mojavez.ir است و در صورت نداشتن
شناسه یکتا، متقاضیان ابتدا از طریق انتخاب گزینه (شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی) در صفحه نخست درگاه ملی مجوزها اقدام کنند».
از سوی دیگر متقاضیان باید به این نکته «توجه داشته باشید که برای تمدید مجوز، باید قبل از انقضای اعتبار آن اقدام کنید. همچنین، مجوز قبلی شما نباید لغو یا تعلیق شده باشد».
همچنین «در صورتی که متقاضیان نیاز به تغییر مکان کسبوکار و یا هر تغییری در کسبوکار خود دارند و
مدت اعتبار مجوز آنها به اتمام رسیده است، ابتدا باید مجوز خود را تمدید و سپس درخواست اصلاح کنند» و «در صورتی که بیش از یکبار این مجوز را در همان نشانی دریافت کردهاید و نیازمند تمدید هستید، مجوز موردنظر را باتوجهبه کد درخواست بهدقت انتخاب کنند».
منبع: اکوایران
ارسال نظر