
به گزارش کارنا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت با صدور مجوز واردات خودرو و عوارض گمرکی دو چندانی که از وارد کنندگان خودرو دریافت میکند مکلف و موظف به تامین سوخت خودروهای وارداتی است.
غلامرضا دهقان ناصرآبادی درباره راهکارهای تامین سوخت خودروهای وارداتی بیان کرد: با توجه به آزادسازی واردات بنزین سوپراز سوی مجلس، یکی از راهکارها برای تامین سوخت خودروهای خارجی استفاده از سوخت آزاد فوب خلیج فارس و تامین بنزین سوپر وارداتی توسط بخش خصوصی میباشد.
وی در ادامه تاکید کرد: اگرچه واردات بنزین سوپر میتواند بخشی از نیاز خودروهای خارجی به سوخت را مرتفع کند، اما لازم است بر اساس نیاز بازار و با توجه به الزامات زیست محیطی که پالایشگاهها مکلف به رعایت آن هستند میبایست سیاستی اتخاذ شود تا پالایشگاهها نیز اقداماتی را در جهت ارتقای کیفیت سوخت در دستور کار خود قرار دهند.
نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا با بیان اینکه کیفیت سوخت توزیعی در کشور در بهترین حالت یورو ۴ است، اظهار داشت: دولت با صدور مجوز واردات خودرو و عوارض گمرکی دو چندانی که از وارد کنندگان خودرو دریافت میکند، در واقع از همان ابتدا هزینه سوخت خودرو را از مشتری اخذ کرده و لذا مکلف و موظف به تامین سوخت خودرو است.
دهقان یادآور شد: صرف نظر از خودروهای خارجی، با توجه به الزامات زیست محیطی نیاز است کیفیت سوخت خودروهای تولید داخل نیز ارتقا پیدا کند تا از معضل آلودگی هوا که بخشی از آن ناشی از آلایندگیهای سوخت خودرو است، نجات پیدا کنیم.
وی توزیع سوخت غیراستاندارد در جایگاهها را از علل آلودگی هوا برشمرد، تصریح کرد: قطعا اگر سوخت تولیدی در کشور کیفیت مناسبی داشت امروز شاهد آلودگی هوا در کلان شهرهایی مانند تهران نبودیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون انرژی تا کنون جلساتی غیرعلنی با وزارت نفت در رابطه با مخاطرات آلایندگی سوخت داشته است، اذعان داشت: مجلس در این جلسات همواره بر رعایت شاخصهای ارتقای کیفیت سوخت تاکید کرده و تذکرات لازم را داده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود کیفیت سوخت توزیعی در کشور باشیم.
ارسال نظر