
به گزارش کارنا، عرضه خودرو در بورس کالا یکی از موضوعات چالش برانگیز سالهای اخیر بازار خودرو بوده و همواره موافقان و مخالفان زیادی داشته است.
به رغم نقدهایی که به فروش خودرو در بورس کالا وارد است، اما از روشهایی است که تا آزادسازی کامل قیمتها، میتواند به بهبود شرایط بازار خودرو و رفع مشکلات فعلی صنعت خودرو کمک کند.
علاوه بر خودروهای سواری، بورس کالا اتنخابی مناسب برای فروش محصولات تجاری خودروسازان است چراکه با توجه به رقابتی که در کلاسهای مختلف خودروهای کار و تجاری وجود دارد، قیمتها از حدی منطقی تجاوز نخواهد کرد.
محسن معماریان، کارشناس بازار سرمایه بورس کالا را بهترین شیوه فروش خودرو به ویژه خودروهای تجاری عنوان و بیان کرد: بهترین روش عرضه و فروش خودروهای تجاری به سبب بازار رقابتی که دارند، بورس کالا است چراکه فاصله قیمتی خودرو در کارخانه و بازار را به حداقل رسانده و خودرو با قیمت بهینه در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت.
![]()
خرید خودرو از بورس کالا اطمینان مصرف کنندگان از صحت و سلامت خودرو را افزایش میدهد
معماریان بورس را مکانی امن برای خرید خودرو از طریق بسترهای مجازی عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر این، چون خرید خودرو از بورس از طریق بسترهای مجازی انجام میشود، شرایط بهینهای از نظر زمانی، مکانی و مصرف انرژی برای مصرف کننده ایجاد شده و انگیزه مصرف کننده برای حضور در این بازار بیشتر خواهد شد. کمااینکه امروز بازار اغلب صنایع و کالاها به سمت بسترهای مجازی و دیجیتال سوق داده شده و مردم مایحتاج روزانه خود را نیز از طریق سیستمهای مجازی تامین میکنند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید خودرو از بورس کالا اطمینان مصرف کنندگان از صحت و سلامت خودرو را افزایش میدهد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در بازارهای واسطهگری احتمال سالم بودن خودرو زیر سوال است.
ارسال نظر