۲۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
خودرو‌های چینی در حفظ ارزش به رقبای جهانی خود نزدیک شدند
بهبود کیفیت و افزایش محبوبیت خودرو‌های چینی باعث شده است که افت قیمت آنها در بازار تفاوت چندانی با برند‌های اروپایی و ژاپنی نداشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۷۵

به گزارش کارنا، بهبود کیفیت و افزایش محبوبیت خودرو‌های چینی باعث شده است که افت قیمت آنها در بازار تفاوت چندانی با برند‌های اروپایی و ژاپنی نداشته باشد.

 تجزیه و تحلیل آمار‌های گروه بیمه رنسانس و مرکز Pango Cars در روسیه نشان می‌دهد که خودرو‌های چینی اکنون ارزش خود را با نرخی مشابه با خودرو‌های ژاپنی، کره‌ای و اروپایی از دست می‌دهند.

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که میانگین افت قیمت خودرو‌های چینی در سال اول مالکیت ۱۱ درصد است که قابل مقایسه با خودرو‌های فرانسوی (۱۰.۸ درصد)، آمریکایی (۱۰.۱ درصد) و آلمانی (۱۲.۴ درصد) است. در سال دوم، افت ارزش خودرو‌های چینی به ۱۲.۹ درصد می‌رسد، درحالی‌که این میزان برای خودرو‌های ژاپنی ۱۰.۹ درصد و برای خودرو‌های ایتالیایی ۱۴.۶ درصد گزارش شده است.



خودروسازان چینی با افزایش تولید، ارائه خدمات بهتر و جلب اعتماد مشتریان، به جایگاه پایداری در بازار‌های صادراتی مانند ایران و روسیه رسیده‌اند. این روند نشان می‌دهد که خودرو‌های چینی نه‌تن‌ها در فروش، بلکه در حفظ ارزش نیز به رقبای جهانی خود نزدیک شده‌اند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر