
به گزارش کارنا، تعطیلات اجباری ناشی از آلودگی و برودت هوا در فصل پاییز و زمستان و دریافت هزینه سرویس مدارس از خانوادهها به ازای روزهای تعطیل به دغدغه جدی والدین تبدیل شده است.
از آنجا که تعطیلی مدارس در سال جاری تقریبا به اندازه یک ماه تعطیلی بوده و در عین حال سرویسی ارائه نشده است، بسیاری از والدین خواستار استرداد هزینه سرویس مدارس در روزهای تعطیل شده اند. این در حالی است که با وجود اطلاعیه آموزش و پرورش مبنی بر جبران هزینه خدمات ارائه نشده در روزهای تعطیلی مدارس، این موضوع همچنان لاینحل باقی مانده و خبری از بازگشت هزینه به حساب خانوادهها نیست.
از اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور تکلیف والدین در پرداخت هزینه سرویس مدارس در روزهای تعطیل را جویا شدیم. طبق اعلام این سازمان، حمل ونقل دانش آموزی مستند به آیین نامه مصوب هیئت محترم وزیران که در شهریور ۱۴۰۲ تصویب و ابلاغ شده است، میباشد.
بر حسب بند ۹ از ماده ۱ این آیین نامه، برای حمل ونقل دانش آموزی باید قراردادی بین والدین و شرکتهای پیمانکار که گواهی صلاحیت خود را از شهرداری محل فعالیت اخذ کرده اند، منعقد شود. تیپ قرارداد نیز از سوی شهرداری هر شهر تهیه و در اختیار شرکتهای پیمانکار قرار داده خواهد شد؛ بنابراین نحوه پرداخت هزینه سرویس مدارس و استرداد هزینه به ازای روزهایی که سرویسی ارائه نشده است، به مفاد قرارداد فی مابین والدین و شرکتهای پیمانکار بستگی دارد و باید تمامی این موارد در قراردادهای فی مابین لحاظ شود.
چنانچه شرکت پیمانکار یا راننده مرتکب خطایی شود و یا والدین به هر دلیل شکایتی داشته باشند میتوانند به شهرداری محل فعالیت خود مراجعه کنند. در غیر این صورت اگر در قالب توافق، وارد فرآیند سرویس مدرسه شده باشند و قراردادی هم بین آنها منعقد نشده باشد، امکان رسیدگی وجود نخواهد داشت و یا حداقل باید به تأمین کننده سرویس مدرسه مراجعه کنند، زیرا شهرداریها وقتی نقشی در تأمین سرویس مدرسه نداشته اند اجازه ورود و دخالت نیز نخواهند داشت.
ارسال نظر