۲۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
اختصاصی
توسعه محصول و استانداردسازی خدمات خودرو‌های سنگین؛ هدف اصلی آرین دیزل در سال ۱۴۰۴
مدیران شرکت آرین دیزل روز یکشنبه ۲۶ اسفندماه با برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال جاری این شرکت، به تشریح برنامه‌های آینده این شرکت پرداختند.
کد خبر: ۱۲۳۰۵

به گزارش کارنا، مدیران شرکت آرین دیزل روز یکشنبه ۲۶ اسفندماه با برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال جاری این شرکت، به تشریح برنامه‌های آینده این شرکت پرداختند.

توسعه محصول و استانداردسازی خدمات خودرو‌های سنگین؛ هدف اصلی آرین دیزل در سال ۱۴۰۴

سعید محمودی، مدیرعامل شرکت آرین دیزل و برند جک با بیان اینکه آرین دیزل به رغم چالش‌های موجود در صنعت خودرو و افت تولید در بخش خودرو‌های سواری و تجاری در سال جاری، عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است، عنوان کرد: قطعا این نتیجه با تلاش و همدلی همکاران بنده در مجموعه آرین دیزل حاصل شده و امیدواریم سال آینده نیز این چالش‌ها را به خوبی پشت سر گذاشته و با اتخاذ تدابیر مناسب به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی از توسعه محصول به عنوان استراتژی اصلی آرین دیزل برای سال آینده یاد کرد و اظهار داشت: در سال آینده خودرو‌های با طراحی و مشخصات فنی جدید را به سبد محصولات خود اضافه خواهیم کرد و امیدواریم با این استراتژی بتوانیم به سهم بیشتری از بازار خودرو‌های تجاری دست پبدا کنیم.

مدیرعامل شرکت آرین دیزل مهم‌ترین الزام برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور را ارائه تسهیلات ارزان قیمت دولتی عنوان و بیان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل بدون تامین اعتبارات از سوی دولت امکان پذیر نخواهد بود و شرکت آرین دیزل در صورت تامین اعتبارات از سوی دولت، آمادگی لازم برای ارائه توانمندی‌های خود در این حوزه را خواهد داشت.

محمودی از تجهیز خودرو‌های جک ۶ تن برای ارائه خدمات امدادی به خودرو‌های دیزلی جک در ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: این ناوگان قادر به تعمیرات اساسی خودرو‌های دیزلی است.

توسعه محصول و استانداردسازی خدمات خودرو‌های سنگین؛ هدف اصلی آرین دیزل در سال ۱۴۰۴

در ادامه این نشست خبری، سروش قاسمیه، مدیرعامل برند شک موتو با اشاره به اینکه تاخیر و محدودیت‌های تخصیص ارز در سال جاری، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی را با چالش مواجه کرد، اذعان داشت: اولین ارز دریافتی به این مجموعه پایان تیر ماه صورت گرفت و عملا حدود ۴ ماه از سال را از دست داده و فشار تولید و فروش ما در نیمه دوم سال بیشتر شد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد با تغییراتی که اتفاق افتاده است، فرآیند تخصیص ارز در سال آینده تسهیل شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۴ شاهد چالش‌های کمتری در حوزه تخصیص ارز باشیم.

مدیرعامل برند شک موتو با اشاره به عملکرد این مجموعه در سال جاری بیان کرد: ۵٧٠ دستگاه خودرو در سال جدید با برند شک موتور تولید و ٧۵٠ دستگاه خودرو نیز به مشتریان تحویل شده و فرآیند‌های فروش و تحویل همچنان در حال جریان است.

قاسمیه تصریح کرد: علیرغم کاهش ۵۰ درصدی تولید خودرو‌های تجاری در سال جاری، رشد ۵۰ درصدی فروش نسبت به سال گذشته را تجربه کردیم و این نشان می‌دهد با برنامه‌ریزی صحیح، چالش‌های موجود را پشت سر گذاشته و عملکرد نسبتاً خوبی در مقایسه با سال گذشته داشته ایم. هر چند که اهداف و برنامه‌های ما از ابعاد وسیع تری نسبت به عملکرد سال جاری برخوردار بود، اما بخشی از مسائل خارج از اختیار این مجموعه بود و نتوانستیم به اهداف کلان شرکت در برخی حوزه‌ها دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به قرارداد‌های تجاری این شرکت در حوزه برندسازی تصریح کرد: امسال قراردادی سه جانبه را با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و بانک عامل برای نوسازی ۳ هزار دستگاه کشنده با کاربری تانکر حمل سوخت امضا کردیم و امیدواریم با آغاز تحویل این خودرو‌ها از بهار سال آینده سهم خوبی را در توسعه و نوسازی ناوگان پخش فرآورده‌های نفتی از آن خود کنیم.

مدیرعامل برند شک موتو یادآور شد: برای ورود به این حوزه و ساخت کشنده‌های با کاربری تانکر حمل سوخت، خودرو‌های ما باید مجهز به سیستم ADR می‌شد که خوشبختانه با کمک تیم مهندسی خود، این استاندارد را برای کشنده X۵۰۰۰ و مجوز ورود به این طرح را از سازمان ملی استاندارد اخذ کردیم.

قاسمیه ادامه داد: همچنین خودرو باری و کمپرسی ۱۰ چرخ را در سبد محصولات خود داریم که در حال اخذ مجوز ارتقاء تناژ این محصول هستیم و با این اقدام تناژ محصولات ما از ۲۶ تن به ۲۸ تن ارتقا یافته و به سهم قابل توجهی از حمل و نقل کشور دست پیدا خواهیم کرد. 
وی افزود: در بخش کمپرسی نیز با تعاملات خوبی که با کانون بتن ایران داشتیم توانستیم محصول کمپرسی با کاربری میکسر را به بازار عرضه کنیم.

مدیرعامل برند شک موتو با اشاره به افزایش تعداد نمایندگی‌های این مجموعه در سال جاری عنوان کرد: یکی از برنامه‌های امسال ما در حوزه خدمات پس از فروش، ارتقا کیفیت خدمات رسانی نمایندگان و افزایش رضایتمندی مشتریان بود. از این رو اقداماتی را در راستای استانداردسازی و افزایش نمایندگی‌ها در دستور کار قرار دادیم.

قاسمیه خاطرنشان کرد: در برند شک موتور برنامه توسعه در بخش خدمات نداریم، اما ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش و رضایت مندی مشتریان از برنامه ما برای سال آینده است.

توسعه محصول و استانداردسازی خدمات خودرو‌های سنگین؛ هدف اصلی آرین دیزل در سال ۱۴۰۴

در پایان این نشست هانی هردانیان، مدیر بازاریابی برند شک موتو با اشاره به اینکه شریک تجاری برند شک موتو در کشور چین بالغ بر ۳۳ درصد بازار خودرو‌های سنگین را در اختیار دارد، بیان کرد: این برند با تولید محصولات باکیفیت در عرصه بین المللی بر عرضه خودرو‌های عمرانی و کمپرسی تمرکز کرده و بیش از ۶۰ درصد محصولات صادراتی چین در بخش کمپرسی از این برند است.

وی ادامه داد: بر این اساس تمرکز اصلی مجموعه شک موتو برای سال آینده کیفیت محصول و خدمات و سیاست کلان ما تفکیک بخش خودرو‌های تجاری سنگین از آریان دیزل و عرضه محصولات جدید با برند تراک به بازار است که بهار سال آینده لانچ این برند را خواهیم داشت و محصول X۶۰۰۰ در سگمنت پرمیوم و در ادامه محصول X۳۰۰۰ را در سگمنت اقتصادی به بازار عرضه خواهیم کرد. البته در عرضه این محصول علاوه بر موضوع قیمت، رفاه رانندگان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر بازاریابی برند شک موتو تاکید کرد: برند شک موتو علاوه بر توجه به نیاز رانندگان، تامین نیاز صنعت خودرو‌های سنگین در صنایع مختلف و ارتقا و نوسازی بخشی از ناوگان حمل و نقل فرسوده کشور را دنبال خواهد کرد.

هردانیان یادآور شد: با توجه ارائه خدمات سنتی در حوزه خودرو‌های سنگین طی سالیان گذشته، هدف برند شک موتو بازنگری در سطح خدمات و اشاعه فرهنگ استانداردسازی خدمات در حوزه خودرو‌های سنگین است.

توسعه محصول و استانداردسازی خدمات خودرو‌های سنگین؛ هدف اصلی آرین دیزل در سال ۱۴۰۴

توسعه محصول و استانداردسازی خدمات خودرو‌های سنگین؛ هدف اصلی آرین دیزل در سال ۱۴۰۴

توسعه محصول و استانداردسازی خدمات خودرو‌های سنگین؛ هدف اصلی آرین دیزل در سال ۱۴۰۴

ارسال نظر