۱۹ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۸
قیمت کارخانه جدید دنا فروردین ۱۴۰۴+ جدول
در این گزارش به بررسی قیمت کارخانه جدید دنا در فروردین ۱۴۰۴ خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۱۲۶۲۲

به گزارش کارنا، در این گزارش به بررسی قیمت کارخانه جدید دنا در فروردین ۱۴۰۴ خواهیم پرداخت.

 براساس جدیدترین قیمت کارخانه دنا در فروردین ۱۴۰۴، دنا پلاس EF ۷ اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ حوالی ۹۵۳ میلیون تومان ارزش گذاری شده است و قیمت دنا پلاس EF ۷ P شش دنده مدل ۱۴۰۴ با رینگ فولادی نزدیک به ۷۲۶ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین شرکت ایران خودرو قیمت دنا پلاس EF ۷ P شش دنده مدل ۱۴۰۴ با رینگ آلومینیومی را حدود ۷۵۸ میلیون تومان اعلام کرده است. جدول زیر را جهت استعلام قیمت کارخانه دنا در فروردین ۱۴۰۴ بخوانید.

قیمت کارخانه دنا – فروردین ۱۴۰۴

برند سال تولید کارکرد(کیلومتر) قیمت بازار(تومان)
دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال ۱۴۰۴ صفر ۹۵۳,۸۷۶,۰۰۰
دنا پلاس EF۷P شش دنده ۱۴۰۴ با رینگ فولادی صفر ۷۲۶,۵۰۲,۰۰۰
دنا پلاس EF۷P شش دنده ۱۴۰۴ با رینگ آلومینیومی صفر ۷۵۸,۶۴۲,۰۰۰


مقایسه دنا پلاس با زانتیا
هر دو خودرو از موتور‌های ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که نیروی آن با استفاده از گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. دنا پلاس از موتور EF ۷ معروف ایران خودرو بهره‌مند است. این موتور ۱.۷ لیتری که به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها هم مجهز است می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

سیتروئن زانتیا از موتوری بزرگتر با حجم دو لیتر استفاده می‌کند که ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته موتور بزرگتر سیتروئن زانیتا اشتیاق بیشتری هم به مصرف بنزین دارد، چون در هر صد کیلومتر ۱۰.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. دنا در مقابل مصرف سوخت ترکیبی تنها ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

با قرار گرفتن پشت فرمان زانتیا در محیطی قدیمی خود را خواهید یافت که از نظر ارگونومی نیز حرف خاصی برای گفتن ندارد. موتور نسبتا با صدای بالا روشن می‌شود. جا رفتن دنده‌ها در مقایسه با برخی خودرو‌های امروزی بازار بهتر است و حرکت را آغاز می‌کنیم. در همان ابتدا شتاب بالای خودرو کاملا توجه را جلب می‌کند، به‌طوری‌که در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه می‌توان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

قدرت و کشش موتور به حدی بالا است که در دنده یک هرزگردی زیادی هم مشاهده می‌شود. زانتیا کهنه‌کار همین امروز می‌تواند خیلی از خودرو‌های صفر و حتی توربو بازار را به راحتی به چالش بکشد. در کنار این عملکرد خوب در خط مستقیم، نرمی سواری نیز از دیگر نکات بارز سواری زانتیا است. الحق والانصاف کیفیت سواری سیتروئن زانتیا یک سر و گردن از خودرو‌های هم رده خود بالاتر است و بابت آن باید از سیستم تعلیق هیدورپنوماتیکی تشکر کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر