
به گزارش کارنا، با وجود ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور و نقش قابل توجه آنها در افزایش آلایندگی و مصرف سوخت، مسئولان ستاد نوسازی ناوگان حملونقل از تدوین برنامههای جدید برای تسریع در اسقاط این موتورسیکلتها خبر داده و بر لزوم ایجاد مشوقهای موثر برای مالکان تاکید کردند.
جلسه بررسی راهکارهای نوسازی ناوگان موتورسیکلتهای فرسوده با حضور مسئولان ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و انجمن موتورسیکلتسازان برگزار شد.
مهدی ابراهیمی- معاون برنامهریزی ستاد نوسازی ناوگان حملونقل- در این جلسه ضمن اشاره به وجود ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در کشور، گفت: متاسفانه به دلیل نبود مشوقها و الزامات قانونی در این حوزه تاکنون اقدامی برای اسقاط این موتورسیکلتها انجام نشده است.
وی یکی از معضلات اصلی موتورسیکلتهای فرسوده را آلایندگی چندبرابری نسبت به خودروهای فرسوده دانسته و خاطرنشان کرد: در کنار این امر مصرف بالای سوخت این موتورسیکلتها یکی از علل اصلی ناترازی انرژی در کشور است.
در ادامه این جلسه، مهرداد پورخیابی- معاون نوسازی ناوگان ستاد نوسازی ناوگان حملونقل- نیز اظهار کرد: در حوزه جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده، نوع موتورسیکلتهای عرضه شده برای متقاضیان و جذابیت آنها، بسیار مهم است. در عین حال ایجاد زیرساختهای آنلاین در این حوزه و هم افزایی در پرداخت تسهیلات ضروری است.
گفتنی است در این نشست، نمایندگان موتورسیکلتسازان نیز ضمن بحث و تبادل نظر، تاکید کردند که در صورت مشارکت دولت و تخصیص منابع موردنیاز، امسال میتوان ۳۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده را اسقاط کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر