۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲

افزایش حضور شرکت های چینی در نمایشگاه قطعات؛ زنگ خطر جدی برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور

افزایش حضور شرکت های چینی در نمایشگاه قطعات؛ زنگ خطر جدی برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور
با ادامه سیاست‌های ضد حمایت از تولیدات داخل، در سال‌های آتی شرکت‌های خارجی برگزار کننده دوره‌های بعدی نمایشگاه خواهند بود.
کد خبر: ۱۴۰۸۵

به گزارش کارنا،  عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با انتقاد از حضور تعداد زیادی از شرکت‌های چینی در بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران عنوان کرد: با ادامه سیاست‌های ضد حمایت از تولیدات داخل، در سال‌های آتی شرکت‌های خارجی برگزار کننده دوره‌های بعدی نمایشگاه خواهند بود.

 سعید صبوری درباره نحوه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران اظهار داشت: خوشبختانه نمایشگاه امسال کاملا مدیریت شده و در سطح کیفی خوبی برگزار شد و بستر مناسبی برای نمایش توانمندی و آخرین دستاورد‌های صنعت قطعه سازی فراهم کرد.   

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا با اشاره برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی همزمان با برپایی این نمایشگاه افزود: برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی یکی از بخش‌های ارزشمند و متفاوت این دوره از نمایشگاه بود که می‌تواند به تقویت نگاه کارشناسی به مسائل صنعت خودرو و قطعه سازی کشور کمک کند.

 

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ضمن اشاره به عدم حضور مقامات رده بالا وزارت صمت در بیستمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران بیان کرد: هر چند که حضور و عدم حضور متولیان این صنعت در رویداد‌های نمایشگاهی دردی از صنعت خودرو و قطعه سازی دوا نخواهد کرد، کمااینکه در این سال‌ها قوانین دست و پاگیر و سیاست‌های وزارت صمت همیشه ضد حمایت از تولیدات داخل بوده است.

صبوری با انتقاد از حضور تعداد زیادی از شرکت‌های چینی در این دوره از نمایشگاه قطعات خودرو تهران تصریح کرد: وقتی تعرفه واردات خودرو را کاهش و فرآیند تخصیص ارز برای واردکنندگان و مونتاژکاران را تسهیل و برای تولیدکنندگان داخل سخت می‌کنیم، صنایع داخلی را از برق که از نیاز‌های اصلی تولید است، محروم و امکان داخلی سازی را از صنعتگران سلب می‌کنیم، طبیعی است مسیر ورود  خودروسازان و قطعه سازان چینی به کشور هموار شده و با ادامه این روند شرکت‌های خارجی برگزار کننده این نمایشگاه‌ها در سال‌های آتی خواهند بود.

عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور خاطرنشان کرد: سرکوب خودرو‌های داخلی و واردات بیش از ۵۰ مدل خودرو چینی بدون پشتوانه فنی و ارائه خدمات پس از فروش در کشوری که تحریم است، نوعی خودزنی است؛ بنابراین آینده خوبی را نمی‌توان برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور متصور بود.

ارسال نظر