۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۰
اختصاصی

لزوم پاسخگویی وزارت صمت به چالش خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی

لزوم پاسخگویی وزارت صمت به چالش خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی
فعالیت شرکت‌های واردکننده بدون پشتوانه فنی و ارتباط رسمی با شرکت‌های مادر، ارائه خدمات پس از فروش به این خودرو‌ها را با چالش جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۱۴۱۳۸

به گزارش کارنا، اگرچه تنوع محصولات در بازار خودرو از سال گذشته با واردات خودرو‌های اروپایی و چینی بیشتر از قبل شده است، اما فعالیت شرکت‌های واردکننده بدون پشتوانه فنی و ارتباط رسمی با شرکت‌های مادر، ارائه خدمات پس از فروش به این خودرو‌ها را با چالش جدی مواجه کرده است.

محمد صالح جوکار، رییس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره عدم ایفای تعهدات شرکت‌های واردکننده خودرو در حوزه خدمات پس از فروش عنوان کرد: وزارت صمت به عنوان مرجع صادرکننده مجوز برای شرکت‌های واردکننده خودرو باید پاسخگوی مشکلات مصرف کنندگان در حوزه خدمات پس از فروش باشد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات پس از فروش از معیار‌های اصلی صدور مجوز برای شرکت‌های واردکننده است، افزود: یکی از دلایل گزینش شرکت‌های واردکننده خودرو همین موضوع تامین قطعات و خدمات پس از فروش است، چراکه هر شرکتی قادر به واردات همزمان خودرو و قطعات نیست و این توانمندی در برخی شرکت‌های خاص وجود دارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: طبق قانون واردات خودرو همه شرکت‌های واردکننده دارای مجوز، مکلف به تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش همزمان با واردات خودرو می‌باشند.

جوکاربا اشاره به اهمیت تخصیص ارز به واردات قطعات خودرو‌های خارجی بیان کرد: هر ساز و کاری که برای تامین ارز واردات قطعات خودرو‌های داخلی به کار گرفته شده باید برای تامین قطعات خودرو‌های وارداتی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

ارسال نظر