
به گزارش کارنا، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران عنوان کرد: به رغم جهش نرخ ارز در دوران جنگ، اما کاهش شدید تقاضا مانع افزایش قیمتها در بازار خودرو شده است.
علی خسروانی درباره وضعیت قیمتها در بازار خودرو در نخستین روز بازگشایی پس از جنگ بیان کرد: قیمت خودرو در بازار نسبت به دوران قبل از جنگ تغییر چندانی نداشته است و از آنجایی که خرید خودرو در شرایط بحرانی و جنگ در الویت مردم نیست حتی در برخی از کلاسهای قیمتی به دلیل افت تقاضا مقداری کاهش نیز داشتهایم.
وی در گفتوگو با خبرنگار کارنا با بیان اینکه بازار خودرو اکنون دچار سردرگمی شده و به تدریج مسیر خود را پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: به رغم جهش نرخ ارز در دوران جنگ، اما کاهش شدید تقاضا مانع افزایش قیمتها در بازار خودرو شده است.
نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره آخرین وضعیت قیمتی در بازار خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی عنوان کرد: خودروهای داخلی ارزان قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته، قیمت خودروهای مونتاژی تقریبا ثابت بوده در برخی مدلها کاهش نیز داشته و بازار خودروهای وارداتی گران قیمت کماکان با رکود سنگین مواجه است.
خسروانی درباره افزایش ۱۵ درصدی قیمت کارخانهای محصولات سایپا و همچنین افزایش غیررسمی محصولات ایران خودرو و تاثیر آن بر قیمت تولیدات این دو شرکت در بازار خودرو اظهار داشت: افزایش قیمت کارخانهای خودرو ربطی به افزایش قیمتها در بازار خودرو ندارد به این دلیل که بین نرخ کارخانهای و بازار خودرو حباب است و برخی مواقع افزایش قیمت شرکتی در دل حباب قیمتی حرکت کرده و تغییری در قیمت بازار ایجاد نمیکند. کمااینکه در بسیاری از موارد با وجود افزایش قیمت کارخانهای خودرو، بهای آن محصول در بازار کاهش نیز پیدا کرده است. نمونه بارز این موضوع نیز افزایش ۵۰۰ میلیون تومانی قیمت شرکتی یکی از محصولات مونتاژی است که در بازار حتی یک میلیون هم گران نشد؛ بنابراین اصلاح قیمت شرکتی لزوما منجر به افزایش قیمتها در بازار نخواهد شد.
ارسال نظر