
به گزارش کارنا، بیشک پراید یکی از پرتیراژترین، پرفروشترین، جنجالیترین و البته نا ایمن ترین خودروهای تاریخ کشور ماست و طرفداران و منتقدان فراوانی دارد.خودرو پراید با وجود محبوبیت بالا، به دلیل ساختار ساده و استهلاک بالا در مدل های قدیمی، نیازمند تعمیرات دورهای و تعویض قطعات است. اطلاع از هزینههای تعمیر و اجرت تعویض بخشهای مختلف پراید مانند واترپمپ، رینگ پیستون، گیربکس و کاسهنمد به شما کمک میکند که برای تعمیرات پیشبینی نشده و غیرمنتظره آماده باشید.
آگاهی از این قیمت ها پیش از مراجعه به تعمیرگاه، نقش مهمی در مدیریت بهتر هزینهها دارد.در این صفحه تلاش کردهایم تا اطلاعات کاملی از اجرت خدمات و هزینههای قطعات پراید در سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان بگذاریم. از تعمیرات موتور و گیربکس گرفته تا تعویض بلبرینگ چرخ یا گردگیر پلوس، شما میتوانید هزینهها را به نرخ روز مشاهده کنید و در آن مدیریت و صرفه جویی داشته باشید.
هزینه و اجرت تعمیرات پراید در سال ۱۴۰۴
در ادامه لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات انواع پراید در سال ۱۴۰۴ را بر اساس نرخهای اعلامی رسمی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران خدمت شما عزیزان ارائه میکنیم.
ردیف |
شرح خدمات |
نرخ مصوب (ریال) |
۱ |
تعمیر کامل موتور |
۱۰۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۲ |
تعمیر نیم موتور (سرسیلندر و کارتل) |
۷۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۳ |
پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی |
۴۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۴ |
باز و بست و تعمیر کامل سرسیلندر |
۳۵,۱۰۰,۰۰۰ |
۵ |
تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر |
۱۰,۶۰۰,۰۰۰ |
۶ |
تعویض واشر منیفولد دود |
۱۴,۱۰۰,۰۰۰ |
۷ |
تعویض واشر گلویی اگزوز |
۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۸ |
تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ |
۱۰,۸۰۰,۰۰۰ |
۹ |
باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ (درجا) |
۳۰,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۰ |
تعویض فشنگی روغن |
۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۱ |
تعویض شلنگ های بخار روغن |
۴,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۲ |
باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ |
۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۳ |
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه دینام |
۱۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۴ |
تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ |
۱۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۵ |
تعویض تسمه دینام و هیدرولیک |
۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۶ |
تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش |
۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۷ |
تعویض کاتالیست |
۱۱,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۸ |
باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع |
۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۹ |
باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور |
۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۰ |
تعویض ترموستات |
۴,۷۰۰,۰۰۰ |
۲۱ |
تعویض رادیاتور آب |
۴,۷۰۰,۰۰۰ |
۲۲ |
تعویض منبع انبساط |
۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۳ |
هواگیری و ریختن ضدیخ |
۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۴ |
تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط |
۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۵ |
تعویض شلنگ بالای رادیاتور |
۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۶ |
تعویض شلنگ پایین رادیاتور |
۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۷ |
تعویض شلنگ بخاری کوتاه |
۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۸ |
تعویض شلنگ بخاری بلند |
۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۲۹ |
تعویض فشنگی آب |
۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۰ |
تعویض پایه دسته موتور جلو |
۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۱ |
تعویض دسته موتور بالا راست |
۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۲ |
تعویض دسته موتور جلو گرد |
۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۳ |
باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب |
۱۰,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۴ |
تعویض پمپ بنزین برقی |
۵,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۵ |
تعویض فیلتر بنزین |
۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۶ |
تعویض لوله رفت بنزین |
۱۴,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۷ |
تعویض شلنگ برگشت بنزین |
۱۴,۱۰۰,۰۰۰ |
۳۸ |
تعویض منبع کنیستر |
۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۹ |
تعمیر کامل گیربکس |
۳۴,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۰ |
تعویض کیت کلاچ |
۲۱,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۱ |
تعویض سیم کلاچ |
۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۲ |
تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز |
۸,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۳ |
تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس |
۲۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۴ |
تعویض لیور دسته دنده |
۶,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۵ |
تعویض بوش لیور |
۳,۸۰۰,۰۰۰ |
۴۶ |
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس |
۳۴,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۷ |
تعویض سنسور کیلومتر |
۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۴۸ |
باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ |
۲۳,۷۰۰,۰۰۰ |
۴۹ |
باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس |
۷,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۰ |
باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس |
۷,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۱ |
تعویض سرپلوس با گردگیر پلوس |
۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۲ |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست |
۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۳ |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ |
۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۴ |
تعویض رام زیر موتور |
۶,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۵ |
تعویض کمک های جلو هر عدد |
۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۵۶ |
باز و بستن طبق دو طرف |
۹,۴۰۰,۰۰۰ |
۵۷ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف |
۷,۱۰۰,۰۰۰ |
۵۸ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف |
۳,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۹ |
تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر یا بوش میل تعادل |
۷,۱۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت از هزینه و اجرت تعمیرات پراید میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
منبع:پدال
ارسال نظر