
به گزارش کارنا، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر عدم جذب تایرهای تولید داخل توسط نمایندگیهای فروش و همچنین واردات گسترده تایر را از مشکلات جدی صنعت تایر عنوان و بیان کرد: عرضه سیل آسا تایرهای وارداتی، بازار تولیدات داخل را قبضه کرده و امکان رقابت را از تولیدکنندگان داخل سلب کرده است.
مصطفی تنها با بیان اینکه بسیاری از تولیدات تایرسازان توسط نمایندگیهای فروش جذب نمیشود، اظهار داشت: متاسفانه به رغم اینکه کارخانههای تایرسازی با تمام ظرفیت تولید میکنند، اما آنچه توسط نمایندگیهای فروش جذب میشود، مطلوب تایرسازان نیست و این موضوع موجب گله مندی تایرسازان از وضعیت موجود حاکم بر صنعت و بازار تایر شده است.
وی در گفتوگو با خبرنگار کارنا افزود: متاسفانه جنگ ۱۲ روزه بازار تایر را همچون بازار سایر کالاها تحت تاثیر قرار داده و باعث رکود در بازار شده و همچنان بعد از گذشت دو هفته از پایان جنگ به روال عادی خود بازنگشته است. کمبود امکانات حمل و نقل در استانهای مختلف نیز به رکود بازار دامن زده است.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر با اشاره به مشکلات سامانه جامع تجارت بیان کرد: از سوی دیگر، اختلالات سامانه جامع تجارت فشار مضاعفی را به نمایندگیهای فروش لاستیک وارد کرده است. از این رو اتحادیه فروشندگان لاستیک با ارسال نامهای به وزارت صمت، خواستار انعطاف پذیری این سامانه در شرایط موجود که بازار به لحاظ تامین تایر با هیچ گونه التهابی مواجه نیست، شده است.
تنها با اشاره به واردات ۹۰۰ میلیون دلار تایر به کشور در سال گذشته تصریح کرد: واقعیت این است عرضه سیل آسا تایرهای وارداتی، بازار تولیدات داخل را قبضه کرده و امکان رقابت را از تولیدکنندگان داخل سلب کرده است.
وی ادامه داد: اگرچه تعرفه واردات تایر در سال جاری افزایش یافته است، اما تایرهای خارجی موجود در بازار که سال گذشته با تعرفه ناچیزی وارد کشور شدند، رقابت برای تایرسازان را دشوار کرده است.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در پایان اظهارات خود به تعلل خودروسازان در پرداخت مطالبات تایرسازان اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که خودروسازان مصرف کننده عمده محصولات تایرسازان هستند، تاخیر در پرداخت مطالبات آنها به خصوص در شرایط فعلی که تولیدکنندگان تایر با چالش جذب از سوی نمایندگان خود مواجه هستند، فشار کارخانجات تایرسازی به خودروسازان را بیشتر خواهد کرد.
ارسال نظر