به گزارش کارنا، در چند روز اخیر اخبار متفاوتی از سوی ایران خودرو و شهرداری تهران درباره اتوبوسهای تحویلی به شهرداری منتشر شده و هر کدام از طرفین قرارداد نیز موضوعاتی را مطرح کرده اند؛ ابتدا علیرضا زاکانی شهردار تهران در صفحه فضای مجازی خود درباره علت نهایی کردن قرارداد واردات اتوبوس برقی با شرکتهای چینی نوشت: «بر حسب وظیفه از خودروسازان داخلی هم خرید کردیم با اینکه قیمت بالاتری به ما دادند، اما به تعهدات خود عمل نکردند.»
در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی شهردار تهران، علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از محصول جدید ایران خودرو گفت: «۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تهران تحویل دادیم و قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند که هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است.»
پس از این اتفاقات، علیزاده مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران مدعی شد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوسهای خریداری شده در سامانههای آن شرکت متوقف شده است.
در خصوص این ادعا سندی به دست ما رسیده است که ادعای شهرداری تهران را رد میکند. در این صورتجلسه به وضوح تصریح شده است که آن تعداد خودرو اعلام شده در سامانههای اتوبوسرانی تهران متوقف نیست و در واقع گفتههای علیزاده مدیرعامل شرکت واحد مبنی بر وجود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس خراب را نقض میکند.
اختلاف دیگر این دو مجموعه بر سر نحوه تسویه بدهی میباشد که مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران میگوید موضوع اختلاف این شرکت با نحوه تسویه بدهی شرکت کارگزاری، مطلقاً ارتباطی با شهرداری تهران ندارد.
در سند دیگری که به دست ما رسیده است وظایف هر قسمت از شهرداری تهران در خصوص انجام تعهدات را مشخص کرده است و تصریح شده که سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در هر صورت باید پاسخگوی تهعدات کارگزار باشد.
به خوبی روشن است که در این میان شهرداری تهران با فرافکنی ایرادات متعدد در مدیریت شهری سعی بر آن دارد تا تلاشهای تولید کنندگان داخلی را زیر سوال ببرد تا ما هم چنان شاهد مشکلات فراوان در زیر ساختهای حمل و نقل شهری باشیم، مسالهای که تنها بازنده اصلی آن شهروندان تهرانی هستند.
منبع:ایلنا
ارسال نظر