
به گزارش کارنا، اسقاط خودروهای فرسوده که سال گذشته به دوران طلایی خود نزدیک شد و روند خوبی را طی میکرد، این روزها به سبب بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط با بحران مالی رو به رو است؛ بحرانی که منجر به کاهش نقدینگی و رکود شدید فعالیت مراکز اسقاط شده است.
محمد حسین گودرزی، رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور درباره آخرین وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده در کشور اظهار داشت: اسقاط خودروهای فرسوده در سال جاری روند خوبی را طی میکرد که متاسفانه بدهی شرکت ایران خودرو و سایپا به مراکز اسقاط که مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است مراکز اسقاط را فلج کرده است.
وی در گفتوگو با خبرنگار کارنا افزود: از این رو مراکز اسقاط به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از خودروسازان داخلی به خصوص شرکت سایپا با کمبود نقدینگی و رکود شدید مواجه شده و این موضوع موجب شد آمار اسقاط خودروهای فرسوده در سطح کشور یک مرتبه افت پیدا کند.
رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور یادآور شد: امیدواریم با دستورالعمل اعطاء و لغو، فعالیت، نظارت و ارزیابی مراکز اسقاط و بازیافت وسائط نقلیه فرسوده که به تازگی و به منظور ایجاد امکان مدیریت عملیات اسقاط و افزایش سرعت عملیات اجرایی و ارسال تاییده سیستمی اسقاط توسط پلیس راهور ابلاغ شد، شاهد افزایش اسقاط خودروهای فرسوده در نیمه دوم امسال باشیم. البته این مهم نیازمند همکاری هر چه بیشتر خودروسازان داخلی در پرداخت بدهی خود به مراکز اسقاط است.
گودرزی با اشاره به نقش واردات خودرو بر رشد آمار اسقاط خودروهای فرسوده در سال جاری خاطرنشان کرد: از آنجایی که واردکنندگان خودرو برای واردات نیازمند خرید گواهی اسقاط هستند، واردات خودرو در صورت عملیاتی شدن میتواند به بهبود فرآیند اسقاط خودرو کمک کند و اثر مثبتی بر وضعیت اسقاط در کشور داشته باشد.
ارسال نظر