
به گزارش کارنا، نایب رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران، کیفیت نامطلوب قطعات و سیم کشی داخلی خودرو و همچنین عدم آموزش کافی را از دلایل اصلی خرابی زودهنگام سیستم برق خودروهای داخلی عنوان کرد.
صمد شاه محمدی با بیان اینکه خودروهای داخلی بیشترین مراجعات برای عیب یابی سیستم برق خودرو به تعمیرگاهها را دارند، اظهار داشت: اگرچه خرابی سیستم برق خودرو به شدت تحت تاثیر نحوه استفاده مصرف کننده خودرو قرار دارد، اما کیفیت قطعات و سیم کشی داخلی خودرو نیز در ایجاد مشکل در سسیتم برق خودرو بی تاثیر نیست.
وی عدم آموزش کافی را از دیگر دلایل خرابی زودهنگام سیستم برق خودروهای داخلی برشمرد و ادامه داد: یکی از راهها برای جلوگیری از خرابی سیستم برق خودرو، آموزش کافی برای آشنایی بهتر با اجزای مختلف این سیستم و عملکرد آن است، اما عدم برگزاری کلاسهای آموزشی و آموزش کافی از سوی شرکتهای خودروساز داخلی موجب شده مشکلات سیستم برق در خودروهای داخلی بیش از سایر خودروها باشد.
نایب رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران در گفتوگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: این در حالی است که با دو تا سه ساعت آموزش و آشنایی کامل مالکان خودرو با اجزای خودرو میتوان تا حد قابل توجهی از خرابی قطعات خودرو جلوگیری کرد.
شاه محمدی با اشاره به نقش کلیدی قطعات قاچاق و تقلبی در خرابی سیستم برق خودرو افزود: متاسفانه استفاده از قطعات تقلبی و بی کیفیت میتواند به آسیب دیگر قطعات خودرو منجر شود و در بسیاری از موارد مالک خودرو تصور میکند مشکل از تعمیرکار و نحوه تعمیر است، در حالی که استفاده از قطعات غیراستاندارد و بی کیفیت موجب خرابی زودهنگام دیگر قطعات خودرو میشود.
نایب رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران با بیان اینکه خرابی زودهنگام قطعات موجب گله مندی قطعه سازان و افزایش حجم شکایات به اتحادیه شده است، خاطرنشان کرد: از این رو به مالکان خودرو توصیه میکنیم برای دریافت خدمات برق خودرو به تعمیرگاههای مجاز و زیر نظر اتحادیه مراجعه کنند. البته با بیش از ۲۰ بازرس افتخاری که در اتحادیه داریم، سعی کردهایم با اخطار به تعمیرگاههای غیرمجاز به کاهش شکایات در این زمینه کمک کنیم.
ارسال نظر