به گزارش کارنا، جایگاه پیکان برای مردم ایران با تمام خودروهایی که خیابانهای کشور را در تمامی این سالها گز کرده اند، متفاوت است. خودرویی که آنقدر در دل مردم جا باز کرده بود که هر کس بنابر سلیقهاش آن را به شکل و شمایل خاصی در میآورد.
اقتصادنیوز نوشت: مانند حدود ۴۰ سال پیش که خبری درباره زرهی کردن پیکان در روزنامه اطلاعات منتشر شد. طرحی که البته چندان هم مورد اقبال قرار نگرفت. این روزنامه در تاریخ یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۶۳ در مطلبی در این باره نوشت: «به دنبال درخواست تنی چند از شخصیت ها، موضوع زرهی نمودن اتومبیل پیکان در جلسه شورای معاونین وزارت صنایع سنگین مطرح شد و مقرر شد تا کارشناسان گروه خودرو در سازمان گسترش، بررسیهای لازم را انجام داده و نتیجه را متعاقبا اعلام نمایند.»
اطلاعات همچنین آورده است: «نشریه خبری وزارت صنایع سنگین ضمن اعلام این خبر، گزارش کامل جلسات شورای معاونین وزارت صنایع سنگین که بالاترین نهاد مشورتی و تصمیم گیری این وزارتخانه است و با شرکت وزیر، قائم مقام، معاونین و مشاورین وزارت صنایع سنگین تشکیل میشود را منتشر کرد.»
در بخش دیگر این مطلب، آمده است: «بر طبق این گزارش، شورای معاونین وزارت صنایع سنگین در طی چهار جلسه در دی ماه سال جاری، ضمن بررسی مسئله زرهی نبودن اتومبیل سواری پیکان، درباره خدماتی که باید به دارندگان موافقت اصولی داده شود، ریشه کن کردن بی سوادی در واحدهای تحت پوشش، تبدیل اتومبیلهای شورلت و پاژرو که در اختیار معاونت هاست به اتومبیل پیکان و تعیین هیات کارشناسان متعهد جهت اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی در محدوده وزارت صنایع سنگین، در مورد برخی از مسایل اجرایی و رفاهی آن وزارتخانه نیز تصمیماتی اتخاذ کرد.»
منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر