
به گزارش کارنا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار انحصاری خودرو موجب شده امروز بی کیفیت ترین خودروها با بالاترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد، عنوان کرد: مادامی که خودروساز داخلی بازار خودرو را در انحصار خود دارد، تلاشی در جهت نوآوری و بهبود کیفیت محصولات خود نخواهد کرد.
فریدون همتی با بیان اینکه زنجیره ای از مشکلات امروز کشور ریشه در سوءمدیریت در صنعت خودرو دارد، اظهار داشت: متاسفانه دخالت های نا به جای دولت در صنعت خودروسازی که از صنایع مهم کشور محسوب می شود، اقتصاد کشور، محیط زیست و امنیت جاده ها را تحت تاثیر قرار داده و موجب آسیب جانی به مردم و تحمیل هزینه های سنگین به حوزه بهداشت و درمان کشور شده است.
وی در گفتگو با خبرنگار کارنا با بیان اینکه بازار انحصاری خودرو موجب شده امروز بی کیفیت ترین خودروها با بالاترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد، افزود: مادامی که خودروساز داخلی بازار خودرو را در انحصار خود دارد، تلاشی در جهت نوآوری و بهبود کیفیت محصولات خود نخواهد کرد. این در حالی است که تجربه امروز بشر اثبات کرده در بازار کاملا رقابتی، هم عوامل تولید به درستی به کار گرفته شده و هم با رشد بهرهوری تولید، مصرف کننده نهایی از منافع بازار رقابتی بهره مند خواهد شد.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت خصوصی سازی صنعت خودرو تصریح کرد: آنچه مسلم است دولت باید با پایان مداخلات خود در صنعت خودرو و واگذاری خودروسازان بزرگ به بخش خصوصی، تنها به عنوان ناظر بر عملکرد این شرکت ها نظارت کند.
همتی همچنین افزایش رقابت در بازار خودرو را در گرو واگذاری شرکت های خودروسازی به بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: خودروسازان دولتی تنها در بازار رقابتی است که میتوانند نسبت به توسعه محصول و ارتقای کیفی تولیدات خود اقدام کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر به دنبال تحول و بقای صنعت خودرو در کشور هستیم در گام نخست باید این صنعت را به بخش خصوصی واگذار و در قدم بعدی، دولت با همراهی مجلس نسبت به واردات خودرو همزمان با تولید خودرو در داخل اقدام کند.
ارسال نظر