۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
ممانعت از تردد خودرو‌های بدون معاینه فنی در نوروز ۱۴۰۳
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امسال در جاده‌ها معاینه فنی به شدت کنترل می‌شود و اگر خودرویی برگه معاینه فنی نداشته باشد از سفر آن جلوگیری می‌شود، توصیه می‌کنیم هیچ خودرویی بدون داشتن معاینه فنی در جاده‌ها تردد نکند.
کد خبر: ۱۵۷۶

به گزارش کارنا، سردار سید تیمور حسینی در هفتاد و نهمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۱۷ نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست دادند که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۶ درصدی داشته است.

­این مقام انتظامی افزود: استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان بیشترین تصادفات و استان‌های البرز، یزد، ایلام کمترین تصادفات جاده‌ای را در طرح نوروزی ۱۴۰۲ ثبت کرده اند.

­وی با بیان اینکه ­خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت بالا علت ۶۴ درصد از تصادفات بوده است، افزود: ۶۸ درصد از مصدومیت‌های تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی سرنشینان در خودرو‌ها بوده است.

­رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برای طرح نوروزی ۱۴۰۳ حدود ۸۷ هزار نفر در حالت آماده‌باش هستند، گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم که در جاده‌ها نکات ایمنی را رعایت و از تردد در زمان تاریکی پرهیز کنند.

­این مقام انتظامی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ مدیریت و کنترل سرعت متوسط به طور دقیق رصد و اعمال می‌شود و هیچ گذشت و اغماضی نخواهد شد و از مسافرت رانندگان مرتکب تخلفات پرخطر ممانعت می‌شود.

­سردار حسینی افزود: از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم تمامی بیمارستان‌ها را در ایام نوروز در حالت آماده‌باش قرار دهد و حتی از بیمارستان‌های خصوصی هم درخواست کند تا آن‌ها هم آمادگی خدمات‌رسانی به مصدومان تصادفات را داشته باشند.

­این مقام انتظامی از اجرایی شدن کروکی الکترونیک در تمامی استان‌ها خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، مردم راحت‌تر می‌توانند خسارات خود را از تصادفات و شرکت‌های بیمه بگیرند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر