
به گزارش کارنا، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تقویت تولیدات داخل، واردات خودرو و خصوصی سازی صنعت خودرو سه گام مهم در راستای کاهش اثر اسنپ بک بر صنعت خودرو عنوان کرد.
علی کشوری درباره اثر فعال سازی اسنپ بک و تحریمهای جدید بر صنعت خودرو اظهار داشت: کشور ما سالهاست که از سوی کشورهای غربی و آمریکا مورد تحریم قرار گرفته و این موضوع جدیدی نیست و با فعال سازی مکانیسم ماشه تحریمهایی که طی سالهای گذشته کاهش پیدا کرده و یا لغو شده بود به روال قبل خود بازخواهد گشت.
وی در گفتوگو با خبرنگار کارنا با اشاره به تمهیدات لازم برای مقابله با اثر تحریمهای جدید بر صنعت خودرو بیان کرد: تقویت تولیدات داخل و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی در مقابل کاهش قیمت که بر اساس نظرسنجی مشتریان طی این سالها در صنعت خودرو مغفول مانده باید مورد توجه خودروسازان قرار بگیرد.
نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر به منظور ایجاد رقابت در صنعت خودرو باید فرآیند واردات خودرو به کشور را تسهیل کرد به گونهای که هم خودروسازان در حوزه کیفیت و قیمت با خودروهای خارجی رقابت کنند و هم امکان خرید خودروهای وارداتی برای مصرف کنندگان فراهم شود.
کشوری تاکید کرد: در کنار آن باید به تاکیدات مقام معظم رهبری بر خصوصی سازی در عرصه خودروسازی توجه ویژه شود تا با سهامداری مردم و بخش خصوصی سود ناشی از تولید خودرو نصیب مردم شود. امیدواریم با خصوصی سازی واقعی و پایان تصدی گری دولت در صنعت خودرو شاهد شکل گیری رقابت واقعی در حوزه خودروسازی باشیم.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت تولیدات داخل، واردات خودرو و خصوصی سازی صنعت خودرو سه گام مهمی است که در کنار یکدیگر میتواند اثر تحریمها بر صنعت خودرو را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
ارسال نظر