
به گزارش کارنا، یک فعال و کارشناس بازار خودرو ضمن رد شایعه تبانی خودروسازان و واردکنندگان مبنی بر عدم ورود خودروهای اقتصادی بیان کرد: واقعیت این است در حال حاضر در دنیا نیز خودرو ۱۰ هزار دلاری وجود ندارد و تنها در کشور هند خودروهای ۸ هزار دلاری وجود دارد که کیفیت مناسبی ندارند و بعید است مورد استقبال مصرف کننده ایرانی قرار بگیرند.
سعید موتمنی با بیان اینکه آزادسازی قیمت خودروهای داخلی باید با صفر شدن تعرفه واردات خودرو همراه باشد، عنوان کرد: اگر دولت به دنبال حفظ منافع مصرف کننده است باید همزمان با حذف قیمت گذاری دستوری خودرو در مقطعی تعرفه واردات خودرو را صفر کند تا مصرف کننده حق انتخاب بیشتری برای خرید خودرو داشته باشد.
وی در گفتوگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: انحصار بازار خودروهای داخلی زمانی از بین میرود که خودروهای وارداتی به خصوص خودروهای ارزان قیمت و ۱۲ هزار دلاری با تعرفه صفر وارد کشور شود. در غیر این صورت حذف قیمت گذاری دستوری به تنهایی مشکلی از بازار خودرو حل نمیکند و دنا یک میلیاردی به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواهد رسید که ارزش خرید ندارد.
این فعال و کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: واردات خودرو با تعرفه صفر علاوه بر ایجاد رقابت سالم میان تولیدات داخل و خودروهای خارجی میتواند قدرت خرید مصرف کننده برای خرید خودروهای وارداتی را افزایش دهد.
موتمنی ضمن رد شایعه تبانی خودروسازان و واردکنندگان مبنی بر عدم ورود خودروهای اقتصادی به کشور به نحوی که خودروسازان بازار خودروهای اقتصادی را در دست داشته و واردکنندگان به بازار خودروهای گران قیمت ورود کنند، اظهار داشت: این فرضیه کاملا نادرست است و واقعیت این است در حال حاضر در دنیا نیز خودرو ۱۰ هزار دلاری وجود ندارد و تنها در کشور هند خودروهای ۸ هزار دلاری وجود دارد که کیفیت مناسبی ندارند و بعید است مورد استقبال مصرف کننده ایرانی قرار بگیرند.
این فعال و کارشناس بازار خودروخاطرنشان کرد: در شرایطی که قیمت دلاری خودرو داخلی مانند دنا در بازار آزاد ۱۲ هزار دلار است با این قیمت میتوان خودروهای وارداتی با کیفیت به مراتب بهتر از خودروهای داخلی را وارد کشور کرد و با ایجاد رقابت بین خودروهای داخلی و وارداتی، حق انتخاب بیشتری برای مصرف کننده ایجاد کرد.
ارسال نظر