
به گزارش کارنا، طی سالهای گذشته، به دلیل شرایط پرریسک سیاسی و اقتصادی کشور، بخشهایی از اقتصاد و کسبوکارها دچار مشکل شدهاند و صنعت لوازم یدکی خودرو یکی از این حوزه هاست که نه تنها با هر بهانهای دچار تنش قیمتی میشود بلکه در حوزه خودروهای چینی با ناکارآمدی بزرگ مواجه است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو میگوید: طبق ماده ۴ قانون حمایت از مصرفکنندگان، تأمین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای مونتاژی بر عهده مونتاژکاران است، اما بیتوجهی به این قانون باعث شده صاحبان خودروها برای تهیه قطعات ماهها در انتظار بمانند و در نتیجه، قیمت قطعات خودروهای چینی با نمونههای ژاپنی برابری کند.
سید احمد حسینی میافزاید: طی سالهای گذشته، بهویژه در دو سال اخیر، به دلیل شرایط پرریسک سیاسی و اقتصادی کشور، بخش قابل توجهی از فعالان اقتصادی و کسبوکارها دچار رکود شدهاند و صنعت لوازم یدکی نیز از این وضعیت مستثنی نبوده است.
به گفته او، چالشی که در یک سال گذشته شدت گرفته، توزیع ناعادلانه ارز و تخصیص نامناسب آن از سوی وزارت صمت است؛ بهگونهای که تولیدکنندگان و بازرگانان واقعی برای تأمین ارز مورد نیاز خود با مشکلات جدی مواجه هستند.
منبع:همشهری آنلاین
ارسال نظر