۰۵ آبان ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۰
اختصاصی

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با ۲ هزار دستگاه + ‌عکس

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با ۲ هزار دستگاه + ‌عکس
شرکت پارس خودرو طی مراسمی رسمی که امروز دوشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۴ با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو، ریاست و دبیر انجمن قطعه سازان کشور، دبیر انجمن خودروسازان ایران و احسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از  خبرنگاران و عکاسان خبری برگزار شد، خط تولید پارس نوآ را افتتاح کرد.
کد خبر: ۱۷۵۸۰

به گزارش کارنا، شرکت پارس خودرو طی مراسمی رسمی که امروز دوشنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۴ با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو، ریاست و دبیر انجمن قطعه سازان کشور، دبیر انجمن خودروسازان ایران و احسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از  خبرنگاران و عکاسان خبری برگزار شد، خط تولید پارس نوآ را افتتاح کرد.

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با 2 هزار دستگاه

به گزارش خبرنگار کارنا، بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت پارس خودرو در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «سرمایه گذاری برای تولید» مزین شده با دور زدن و شکست تحریم‌ها حمایت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و تلاش کارگران، مهندسین و متخصصان شرکت پارس خودرو توانسته‌ایم نسخه ایرانی خودرو ال ۹۰ را با نام پارس نوآ تولید کنیم.

وی از اتمام این پروژه با یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خبر داد و گفت: با استفاده از پلتفرم پارس نوآ و  کمک مرکز نوآوری و تحقیقات سایپا قصد داریم این خودرو را در تیپ‌های مختلف کراس اوور، اتوماتیک و کارگو تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت پارس خودرو با اشاره به داخلی سازی ۸۰ درصدی پارس نوآ افزود: شرکت رنو ال ۹۰ را با ۳۰ درصد داخلی سازی تولید کرد و ما امروز با استفاده از ظرفیت زنجیره تامین این خودرو و احیای آن توانسته‌ایم این خودرو را با ۸۰ درصد داخلی سازی تولید کنیم.

حسین زاده خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما برای تولید انبوه پارس نوآ در سال جاری ۲ هزار دستگاه، در سال آینده ۲۰ هزار دستگاه و پس از آن ۳۳ هزار دستگاه خواهد بود.

در ادامه این مراسم احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران طراحی پلتفرم پارس نوآ بر پایه پلتفرم ال ۹۰ را اقدامی ارزشمند دانست و بیان کرد: شرکت پارس خودرو از سالیان گذشته به واسطه تولید محصولات باکیفیتی نظیر کادیلاک خاطره خوبی از خود در اذهان عمومی به جا گذاشته است. تولید نسخه ایرانی ال ۹۰ توسط این شرکت را نیز به فال نیک گرفته و قطعا پارس نوآ با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه خواهد شد.

وی داخلی سازی پارس نوآ را گامی مهم در راستای بهره برداری از ظرفیت زنجیره تامین عنوان و بیان کرد: تولید پارس نوآ بر پایه پلتفرم ال ۹۰ هم کمکی به قطعه سازان برای احیای ظرفیت‌های خالی آنهاست و هم تولید آن با قیمت اقتصادی موجب افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر ضرورت تولید پارس نوآ در نسخه اتوماتیک ادامه داد: با توجه به حجم سنگین ترافیک در کلان شهر‌های ایران قطعا از تولید مدل اتوماتیک پارس نوآ نیز استقبال خوبی خواهد شد.

نعمت بخش در پایان اظهارات خود خطاب به احسان قاضی زاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار برگزاری نشستی مشترک و رسیدگی این کمیسیون به مشکلات صنعت خودرو شد و تصریح کرد: به رغم اعمال استاندارد‌های سختگیرانه در رابطه با تولیدات داخل و هزینه‌های سنگینی که خودروسازان داخلی برای پاس کردن استاندارد ایمارک پرداخت می‌کنند، اما خودرو‌های وارداتی با سهولت و در صورت پاس کردن استاندارد‌های کشور چین اجازه ورود به کشور پیدا می‌کنند. از این رو از مجلس انتظار می‌رود سیاست گذار را مجاب کند تا سیاست واحدی را در رابطه با استاندارد‌های تولیدات داخل و خودرو‌های وارداتی اتخاذ کند.

در ادامه آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن و قطعه سازان خودرو کشور بیان کرد: در زمان حضور شرکت رنو در ایران خودرو ال ۹۰ با حدود ۵۵ درصد داخلی سازی تولید شد و امروز پارس نوآ بر پایه پلتفرم ال۹۰ با استاندارد‌های جدید و بیش از ۸۰ درصد ساخت داخل به تولید انبوه رسیده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که کشور تحریم زده‌ای مانند روسیه که از کشور‌های قدرتمند نظامی جهان است در حوزه خودروسازی توفیق خاصی نداشته و ما به رغم خروج فرانسوی‌ها پس از آغاز تحریم‌ها تا کنون قطعات بسیاری را داخلی سازی را کرده‌ایم و این نشان می‌دهد صنعت خودروسازی کشور از جایگاه بالاتری نسبت به روسیه برخوردار است.

محبی نژاد در ادامه تاکید کرد: متاسفانه مشکلات ناشی از تحریم‌ها و قیمت‌گذاری دستوری به قدری صنعت خودرو را زمین گیر کرده که برای جلوگیری از توقف این صنعت نیازمند حمایت بیشتر از سوی حاکمیت، مجلس و بانک مرکزی هستیم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور همچنین خواستار تمدید مصوبه معافیت زنجیره خودروسازی از سیاست‌های نظارتی بانک مرکزی شد و خاطرنشان کرد: تمدید این مصوبه در نیمه دوم سال به خصوص در شرایط فعلی که بدهی خودروسازان به قطعه سازان افزایش پیدا کرده کمک بزرگی به  ادامه حیات این صنعت خواهد بود. علاوه بر این تزریق ۲۰ همت نقدینگی  به هر یک از دو خودروساز بزرگ و پرداخت مطالبات قطعه سازان از این محل می‌تواند از توقف این صنعت جلوگیری کند.

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با 2 هزار دستگاه

در پایان این مراسم احسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ساخت داخل محصول پارس نوآ به عنوان نسخه ایرانی ال ۹۰ را اقدامی مبارک و رو به جلو در صنعت خودرو دانست و بیان کرد: داخلی سازی این خودرو نوید بخش روز‌های خوب در صنعت خودرو است و باور داریم با همت، تلاش و وحدت ملی شرایط در عرصه خودروسازی رو به بهبود خواهد رفت.

وی با اشاره به ثبت نام ۳۱۰ هزار متقاضی برای عرضه ۱۳ هزار دستگاه محصول پارس نوآ اظهار داشت: این حجم استقبال از این محصول نشانه اعتماد عمومی به خودروی ملی است.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داخلی سازی پارس نوآ بر پایه پلتفرم فرانسوی‌ها بیانگر هنر جوانان و قطعه سازان ایرانی است که با توانمندی خود به صحنه آمده و  این حق کشور ما است که با حرکت به سمت بومی سازی علاوه بر تنوع بخشی محصولات از فناوری‌های نوین در حوزه ساخت داخل در عرصه خودروسازی بهره‌مند شویم.

وی درادامه به رابطه میان مجلس و صنعت خودرو و مشکلات و چالش‌های این صنعت اشاره و عنوان کرد: واگذاری شرکت‌های خودروسازی به بخش خصوصی، قیمت‌گذاری دستوری، تامین منابع مالی، حمایت‌های شبکه بانکی، خط اعتباری بانک مرکزی، و روابط خودروسازان با سازمان‌های نظارتی و تنظیم‌گر از قبیل سازمان حمایت، شورای رقابت و دیوان عدالت اداری از جمله موضوعات مربوط به سیاست داخلی صنعت خودرو در سال‌های اخیر است که تولید را که رسالت ذاتی یک واحد تولیدی است از مسیر اصلی خود خارج کرده و موجب افت تولید در صنعت خودروسازی کشور شده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به پیش بینی واردات ۹۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری در آیین نامه اجرایی واردات خودرو افزود: با شرایط فعلی حاکم بر کشور، واردات این تعداد خودرو دور از ذهن است و نهایتا حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به خودرو حدود یک میلیون دستگاه است، تاکید کرد: واردات خودرو پاسخگوی بخشی از این نیاز است و برای تنظیم بازار خودرو باید از واردات بی‌رویه خودرو جلوگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی خاطرنشان کرد: جلساتی با قطعه‌سازان و تشکل‌های مربوطه برگزار خواهد شد تا هم سطح استاندارد‌ها حفظ شود و هم مشکلات قطعه‌سازان کاهش یابد. در حوزه ارزی نیز پیگیری‌های مستمر با بانک مرکزی صورت گرفته و روند تخصیص ارز برای صنعت خودرو در حال پیگیری است و تلاش می‌شود مشکلات این حوزه برطرف شود تا با همکاری و همت همه بخش‌ها، شرایط این صنعت به سمت فضای بهتر و اعتماد بیشتر مردم سوق پیدا کند.

قاضی زاده هاشمی ضمن تاکید بر ضرورت تولید خودرو‌های اقتصادی یادآور شد: امیدواریم با تلاش‌های صورت‌گرفته، کیفیت خودرو‌های داخلی ارتقا پیدا کرده و سال آینده شاهد تولید و عرضه خودرو‌های اقتصادی در کشور باشیم.

 

 

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با 2 هزار دستگاه

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با ۲ هزار دستگاه + ‌عکس

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با ۲ هزار دستگاه + ‌عکس

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با ۲ هزار دستگاه + ‌عکس

آغاز تولید انبوه پارس نوآ با ۲ هزار دستگاه + ‌عکس

ارسال نظر