۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
علت افت ارزش و حجم معاملات سهام خودرویی چیست؟
تنش‌های سیاسی و اقتصادی در منطقه در ماه‌های اخیر کلیت بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده و به همین دلیل تمامی صنایع بورسی از جمله صنعت خودرو دستخوش تغییراتی شده است.
کد خبر: ۱۷۹۴

به گزارش کارنا، یک کارشناس بازار سرمایه، افت روزانه ارزش سهام های خودرویی در بورس را ناشی از کلیت بازار سرمایه و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور دانست.

حمید میرمعینی با اشاره به افت ارزش و حجم معاملات سهام خودرویی در بازار سرمایه اظهار داشت: تنش های سیاسی و اقتصادی در منطقه در ماه های اخیر کلیت بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده و به همین دلیل تمامی صنایع بورسی از جمله صنعت خودرو دستخوش تغییراتی شده است.
بنابراین افت روزانه ارزش سهام های خودرویی در بورس ناشی از کلیت بازار سرمایه و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است که اغلب صنایع را در وضعیت نامطلوبی قرارداده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر صنعت خودروسازی سالهاست که تحت یک سیاست غیرکارشناسی تحت عنوان قیمت گذاری دستوری قرار گرفته است و علاوه بر تحریم های حاکم بر صنعت خودرو که تامین مواد اولیه و قطعات خودرو از خارج را با چالش مواجه کرده، سیاست قیمت گذاری دستوری در سالهای اخیر آسیب جدی به صنعت خودرو وارد کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: واقعیت این است علیرغم پتانسیل خوبی که در صنعت و بازار خودرو وجود دارد اما متاسفانه عدم پایبندی دولت به اصول علم اقتصاد، صنعت خودروسازی را در مرز ورشکستگی قرار داده و این صنعت را با چالش های بسیاری مواجه کرده است.

ارسال نظر