۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
اختصاصی
ظلم جدید وزارت راه و شهرسازی به بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور
حذف یارانه دولتی بیمه تامین اجتماعی رانندگان کامیون از مشکلات جدید و مهم بخش حمل و نقل جاده‌ای است.
کد خبر: ۳۴۴۹


به گزارش کارنا، رییس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کشور حذف یارانه دولتی بیمه تامین اجتماعی رانندگان کامیون را از مشکلات جدید و مهم بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد.

رضا رستمی با اشاره به چالش‌های رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری اظهار داشت: متاسفانه در دو سال اخیر به جز عرضه سوخت که بر مبنای میزان پیمایش در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، سایر خدمات دولتی اعم از عرضه لاستیک و روغن موتور با نرخ مصوب به رانندگان ارائه نشده است.

وی در خصوص نرخ کرایه‌های حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری بیان کرد: نرخ پیشنهادی خود را بر اساس نظرات کارشناسی و با توجه به نرخ تورم، ما به التفاوت قیمت روغن موتور، لوازم یدکی و ... در مقایسه با سال گذشته محاسبه کرده و در اختیار سازمان راهداری قرار داده ایم و احتمالا نرخ‌های جدید تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد.

رییس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: تمام سعی ما در تعیین نرخ کرایه‌های جدید این بوده که قیمت لحاظ شده در راستای حفظ منافع مصرف کننده و بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور باشد.

رستمی با انتقاد از افزایش نرخ بیمه تامین اجتماعی رانندگان کامیون در سال ۱۴۰۳ که به دلیل حذف پرداخت یارانه دولتی به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: متاسفانه بخش حمل و نقل جاده‌ای علیرغم نقش موثری که در تامین کالا‌های اساسی و توسعه اقتصادی کشور دارد، اما همواره مورد ظلم و بی توجهی وزارت راه و شهرسازی به ویژه شخص وزیر راه واقع شده است.

وی حذف یارانه دولتی بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدید الورود را از دیگر مشکلات کامیون داران عنوان و بیان کرد: متاسفانه نه تنها اقدامی در جهت رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان تازه وارد نشده است بلکه قرار است یارانه دولتی بیمه رانندگان قدیمی نیز حذف شود.

رییس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کشور  تصریح کرد: علیرغم اینکه بار‌ها مکاتباتی را با وزارت راه و شهر سازی مبنی بر ضرورت برگزاری جلساتی با وزیر راه به منظور تشریح چالش‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای داشته ایم، اما آقای وزیر تا به این لحظه حاضر به برگزاری جلسه با تشکل‌های صنفی که از اقشار زحمتکش و تاثیر گذار در این حوزه هستند، نشدند.

رستمی با اشاره به این نکته که انجمن‌های صنفی حوزه حمل و نقل جاده‌ای همواره در بدترین شرایط و هنگام شیوع ویروس کرونا که احتمال توقف فعالیت این بخش وجود داشت با ترویج شعار «در خانه نمانید» نسبت به تامین کالا‌های اساسی و رفع نیاز مردم اقدام کرده است، یادآور شد: بر این اساس خواستار توجه بیشتری از سوی وزیر محترم راه شهرسازی به بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور هستیم. در غیر این صورت فعالیت این بخش متوقف شده و آسیب آن متوجه همه مردم خواهد بود.

ارسال نظر