۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
لیموزین روسی در کارخانه ژاپنی
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که تولید محصولات کارخانه آئوروس تا چند ماه دیگر در کارخانه تویوتا در شهر سن‌پترزبورگ آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۴۶۱

به گزارش کارنا، دنیس مانتوروف همچنین گفت که محصولات آئوروس در تعداد بیشتر تولید خواهد شد و با قیمت کمتر به بازار می‌شود.

آئوروس سازنده اولین لیموزین روسی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. این کارخانه با دستور ولادیمیر پوتین شکل گرفت تا ماشینی برای جایگزین کردن لیموزین زیل بسازد که سال‌ها با فن‌آوری دهه هفتاد میلادی ساخته می‌شد.

آئوروس علاوه بر لیموزین ولادیمیر پوتین، یک سدان لوکس به نام سنات، یک ون به نام آرسنال و یک شاسی‌بلند به نام کومندانت هم در تعدادی محدود تولید می‌کند. خبرگزاری رویترز از قول یک موسسه تحقیقاتی در روسیه گزارش داده فروش آئوروس در سال جاری میلادی چهل دستگاه بوده است.

مانتوروف به خبرگزاری تاس گفته که تولید آئوروس در کارخانه تویوتا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. تویوتا پس از جنگ اوکراین از بازار روسیه خارج شد و سال گذشته کارخانه‌اش را به شرکت دولتی NAMI واگذار کرد که از سهامداران اصلی آئوروس است.

NAMI به جز تویوتا کارخانه‌های نیسان و رنو در روسیه را هم پس از جنگ اوکراین در اختیار گرفت. رنو پس از خروج از روسیه سهامش در شرکت خودروسازی آوتوواز را به مبلغ یک روبل به NAMI فروخت با این شرط که ظرف مدت شش سال بتواند آن را دوباره خریداری کند. NAMI برای خرید نیسان هم یک یورو پرداخت کرد.

پس از اشغال اوکراین خودروسازان زیادی از بازار روسیه خارج شدند و دولت سخت در تلاش است تا کارخانه‌های خالی را دوباره فعال کند.
منیع: ایران جیب

ارسال نظر