۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۳
معرفی و بررسی شاسی بلند پرطرفدار کره‌ای + فیلم و مشخصات
در این گزارش به معرفی و بررسی هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ پرداختیم.
کد خبر: ۳۵۵۹

به گزارش کارنا، هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ یکی جذاب‌ترین و پرطرفدارترین خودرو‌های شاسی بلند وارداتی در کشورمان است. این خودرو به دلیل طراحی و آپشن‌هایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

هیوندای سانتافه یک کراس‌اوور میان سایز شهری است که در وهله نخست با نسل دوم خود مهمان جاده‌های کشورمان شد؛ نسل سوم این شاسی‌بلند کره‌ای موسوم به DM نیز در قالب مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به بازار کشورمان راه پیدا کرد و همچون مدل پیشین خودمورد استقبال گسترده مشتریان ایرانی قرار گرفت. مدل‌های ۲۰۱۶ به بعد هیوندای سانتافه DM از نوع نیوفیس هستند که دارای ظاهری اسپرت‌تر بوده و تغییراتی را در ناحیه سپر‌ها و چراغ‌های خود تجربه کرده‌اند.

امکانات و تجهیزات هیوندای سانتافه
نسخه‌های فول آپشن هیوندای سانتافه از آپشن‌های رفاهی بسیاری نظیر: صندلی‌های برقی جلو مجهز به حافظه، تهویه مطبوع دوگانه، ۵ گرمکن و دو سردکن برای صندلی‌ها، سیستم کیلس و استارتر دکمه‌ای، درب صندوق برقی، سقف پانوراما بهمراه سانروف برقی، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن هوشمند، گرمکن فرمان، چراغشور، کروز کنترل، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، سامانه اتوپارک، نمایشگر کنسول میانی، صفحه نمایش پشت آمپر، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی و دوبین ۳۶۰ درجه بهره میبرند که جای گله و شکایتی باقی نمیگذارد.

همچنین در بحث ایمنی هم وجود گزینه‌های از قبیل: ایربگ‌های جلو، جانبی، پرده‌ای بهمراه ایربگ زانو، رادار‌های نقطه کور، تغییر لاین و پیشگیری از تصادفات، سیستم‌های مدیریت ترمز و پایداری مثل ESC، VSM، TSA، ABS، BAS، کنترل حرکت در سرپائینی DBC و سربالائی HAC و سیستم هشدار فشار باد تایر‌ها در کنار ۵ ستاره ایمنی موسسه معتبر Euro NCAP، نشان از ایمنی بسیار خوب این کراس‌اوور کره‌ای دارد.

البته بد نیست اشاره کنیم که سانتافه در تیپ‌های متفاوتی به بازار عرضه شده است. مثلاً نسخه‌های فول کرمان موتور تمامی رادار‌ها را ندارند، اما آپشنال‌های آسان موتور از همه رادار‌های مورد اشاره بهره میبرند. یا در مثالی دیگر نسخه‌های تک‌دیفرانسیل لوآپشن وارداتی، از نظر سطح امکانات به اندازه‌ای فقیر هستند که ممکن است باعث تعجب شما شود. مثلاً نمونه ساده حتی از سانروف هم بهره‌ای نبرده است. همچنین گزینه‌هایی نظیر تنظیمات برقی صندلی‌ها در کنار گرمکن و سرد، سنسور‌های نور و باران، چراغشوی، کیلس، تهویه دوگانه، درب صندوق برقی، آینه وسط الکتروکرومیک و بسیاری از گزینه‌های دیگر در این مدل حذف شده‌اند. همچنین اینجا یک سیستم ساده دیفرانسیل جلو جایگزین مدل پیچیده چهارچرخ متحرک شده است.

مشخصات فنی سانتافه
هیوندای سانتافه ۲۰۱۵ تنها با یک موتور V ۶ ارائه شده، در حالی که مدل سانتافه اسپرت با چهار سیلندر و با انتخاب خود شما که موتور توربو شارژ میخواهید یا نه ارائه شده است. موتور پایه در سانتافه هیوندای اسپرت ۲.۴ لیتری چهار سیلندری، با ۱۹۰ اسب بخار و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور، که مشابه با سوناتا است. موتور هیوندای اتوماتیک، اسپرت با تزریق مستقیم و با سرعت پایه شش تا ۳۳ مایل در هر گالن بهترین مصرف سوخت را دارد، که در چرخه سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار میگیرد. این خودرو نخستین درایو موجود به طور معمول ارائه کرده تنها یک تماس مختصر چهار آسپیره در ارتفاعات بالا و یک تجربه رانندگی ایده آل می‌باشد بنابراین شما می‌توانید این مدل را در مسافت‌های طولانی‌تر در شرایط معمول تست کنید.

موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری توربو چهار یکی دیگر از قطعه‌های آشنا است، که مشابه با سوناتا است با ۲۶۴ اسب بخار و ۲۵۹ پوند فوت گشتاور. در بخش جلو فاصله‌ی مناسب محور‌ها در بزرگراه‌ها بهینه‌سازی شده است. قدرت فراوانی از طریق یک نوار نسبتا گسترده با قدرت پهنای باند انتقال مناسب دارد؛ در این خودرو برای سرعت ۰-۶۰ مایل در ساعت ۷.۰ ثانیه نسبت به مدل‌های سبک‌تر در دیسک صفحه‌ی جلو آن، وزنی به اندازه ۳۴۵۹ برآورد شده است. البته عملکرد سانتافه اسپرت قدیمی V ۶ هیوندای بهتر است، در حالی که دیگرمدل‌های سانتافه دارای عملکرد برابر است و، ولی در قابلیت بکسل بهتر است. البته آخرین تغییرات جهت راحتی در سوار شدن هر دو ورژن سانتافه و وراکروز سابق را تحت الشعاع قرار داده است.

فاصله‌ی طولانی دو محور سانتا فه V ۶ نسبت به سدان آزرا با یک موتور ۳.۳ لیتری، با ۲۹۰ اسب بخار، شش زمانه اتوماتیک، تنها در ردیف جلو با تمام چرخ ها، باعث محدود کردن وزن پایه حدود ۳۹۰۰ شده است که بر روی چهار چرخ ۱۸ اینچی استاندارد (یک آپشن ۱۹ اینچ هم موجود است)، سانتافه به ۵۰۰۰ می‌رسد، همچنین انتقال قدرت در آن بیشتر به صورت ناهموار و مسترد به گشتاور پایین ساخته شده است.

هر دو خودرو با شش دنده اتوماتیک با تغییر در حالت نصب دسته راهنما در دسترس کاربر بروی کنسول متصل می‌شود؛ و در حالت خوب و مناسب مرتب شده‌اند و کیفیت تغییرات دسته راهنما در پاسخ به سرعت چرخش، دربرخورد‌ها با هر اندازه‌ای می‌تواند حالت استراحت را برای گیر بگس ایجاد کند. پدال گاز به طور کامل از ساسات نور، و بعد از یک مکث کوتاه، از طریق پیشرانه با تغییرات اتوماتیک، با واکنش خفیف حس می‌شود. در سطوح ناهموار فوق العاده مناسب عمل می‌کند و برای راننده تنش ایجاد نمیکند، در حالت فعال ECO محور بیش از شیفت و پاسخ دریچه گاز، در مقدار گاز صرفه جویی بسیار کمی صورت میگیرد.
منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر