۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
تولید کیا EV ۹ در آمریکا
کیا EV ۹ سه‌ردیفه تاکنون موفقیت چشمگیری داشته است، اما یک نقطه‌ضعف بزرگ دارد. این خودرو که در کره ساخته شده است، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی تا ۷۵۰۰دلار نیست، مگر اینکه اجاره شود. البته ماجرا این به‌زودی تغییر خواهد کرد، زیرا EV ۹ حالا یک شاسی‌بلند ساخت آمریکاست. کیا و سیاستمداران محلی در ایالت جورجیا اعلام کردند که کارخانه این خودروساز در وست پوینت، بدون تاخیر خودرو‌ها را تولید و تحویل می‌دهد.
کد خبر: ۳۸۳۴

به گزارش کارنا، این نقطه‌عطف، خودروی کیا را در مسیر واجد شرایط شدن برای اعتبار مالیاتی فدرال قرار می‌دهد و همچنین این شاسی‌بلند را به گروه کوچکی از شاسی‌بلند‌های سه‌ردیفه الکتریکی ساخت آمریکا، از جمله ریویان R ۱ S و تسلا مدل X اضافه می‌کند. این خبر توسط کیا و مقامات محلی مانند جان اوسف، سناتور ایالات متحده در جورجیا که از مشوق‌های فدرال و تولید آمریکایی برای تقویت اقتصاد ایالت حمایت می‌کند، اعلام شد. وی در بیانیه‌ای گفت: «من به کیاجورجیا بابت این نقطه‌عطف بزرگ که کمتر از دو سال پس از تصویب مشوق‌های تولید ساخت آمریکا به تصویب رسید، تبریک می‌گویم.» خودرو‌های الکتریکی مبتنی بر E-GMP گروه هیوندای موتور به دلیل قابلیت شارژ سریع عالی خود شناخته شده‌اند و مدل کیا EV ۹ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

براساس آزمایشی که روی کیا EV ۹ انجام شد، این خودرو در عرض ۲۴دقیقه به شارژ سریع ۱۰ تا ۸۰درصدی خود می‌رسد. دو نسخه باتری از EV ۹ در بازار وجود دارد؛ یکی با باتری ۷۶.۱کیلووات‌ساعتی و دیگری با باتری ۹۹.۸کیلووات‌ساعتی. کیا می‌گوید یک شارژر پرقدرت و ولتاژ بالا می‌تواند شارژ را از ۱۰ تا ۸۰‌درصد و طی ۲۰دقیقه تکمیل کند. در این آزمایش، ۲۶دقیقه و ۲۷ثانیه طول کشید تا شارژ باتری به سطح ۸۰درصد رسید. با توجه به اینکه این نسخه از خودرو دارای برد ۲۸۰مایلی EPA است و می‌تواند ۲۰۰مایل را در ۲۴دقیقه دوباره پر کند، نتیجه قابل‌توجهی به دست آمده است.
منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر