به گزارش کارنا، این نقطهعطف، خودروی کیا را در مسیر واجد شرایط شدن برای اعتبار مالیاتی فدرال قرار میدهد و همچنین این شاسیبلند را به گروه کوچکی از شاسیبلندهای سهردیفه الکتریکی ساخت آمریکا، از جمله ریویان R ۱ S و تسلا مدل X اضافه میکند. این خبر توسط کیا و مقامات محلی مانند جان اوسف، سناتور ایالات متحده در جورجیا که از مشوقهای فدرال و تولید آمریکایی برای تقویت اقتصاد ایالت حمایت میکند، اعلام شد. وی در بیانیهای گفت: «من به کیاجورجیا بابت این نقطهعطف بزرگ که کمتر از دو سال پس از تصویب مشوقهای تولید ساخت آمریکا به تصویب رسید، تبریک میگویم.» خودروهای الکتریکی مبتنی بر E-GMP گروه هیوندای موتور به دلیل قابلیت شارژ سریع عالی خود شناخته شدهاند و مدل کیا EV ۹ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
براساس آزمایشی که روی کیا EV ۹ انجام شد، این خودرو در عرض ۲۴دقیقه به شارژ سریع ۱۰ تا ۸۰درصدی خود میرسد. دو نسخه باتری از EV ۹ در بازار وجود دارد؛ یکی با باتری ۷۶.۱کیلوواتساعتی و دیگری با باتری ۹۹.۸کیلوواتساعتی. کیا میگوید یک شارژر پرقدرت و ولتاژ بالا میتواند شارژ را از ۱۰ تا ۸۰درصد و طی ۲۰دقیقه تکمیل کند. در این آزمایش، ۲۶دقیقه و ۲۷ثانیه طول کشید تا شارژ باتری به سطح ۸۰درصد رسید. با توجه به اینکه این نسخه از خودرو دارای برد ۲۸۰مایلی EPA است و میتواند ۲۰۰مایل را در ۲۴دقیقه دوباره پر کند، نتیجه قابلتوجهی به دست آمده است.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر