۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
پرفروش‌ترین خودرو ایرانی در یک سال گذشته
پژو ۲۰۶ در یک سال گذشته بیشترین معاملات را در بازار ایران داشته است. فروشنده‌ها عمدتا این خودرو ایرانی را با محصول به روزتر ایران‌خودرو یعنی ۲۰۷ جایگزین کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۹۱

به گزارش کارنا، در یک سال گذشته بازار خودرو ایران با تغییرات جدی مواجه شده‌است. این موضوع تحت تاثیر توقف تولید برخی خودرو‌ها مانند ۲۰۶، تغییر موتور ۲۰۷ برای ارزان سازی آن و ورود خودرو‌های مونتاژی جدید در بازار بوده است. با تولید خودرو ۲۰۷ با موتور تیو ۳ عملا جایگزین پژو ۲۰۶ شد؛ بنابراین میزان فروش خودرو‌های ۲۰۶ با موتور‌های تیو ۳ افزایش یافت و عمدتا خریداران خودرو ۲۰۷، کوییک اتوماتیک و … را جایگزین کردند.

قیمت خودرو ایرانی پژو ۲۰۶ در خرداد ۱۴۰۳
در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۶ مدل ۱۴۰۲ در بازار حدود ۶۰۰ میلیون تومان است، در حالی که پژو ۲۰۷ تیو ۳ حدود ۶۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. به همین دلیل افرادی که در یک سال گذشته ۲۰۶ داشته و از طرف دیگر به دنبال خودرویی با ظاهر به روزترند، سراغ ۲۰۷ رفته‌اند. تفاوت قیمت این دو خودرو بسیار کم است، به همین دلیل این جایگزینی هزینه زیادی را روی دست مصرف‌کنندگان نگذاشته است.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که فروشنده‌های ۲۰۶ به دنبال آن رفته‌اند، خرید خودروی کوییک اتوماتیک بوده است. عمدتا ۲۰۶ سوار‌ها به دنبال خودرویی کوچک هستند. به همین دلیل کوییک اتومات جایگزین خوبی برای آن‌ها محسوب می‌شود، چراکه از نظر قیمت تفاوت چندانی ندارند. به عبارت دیگر قیمت کوییک اتوماتیک صفر حدود ۵۵۰ میلیون تومان است. از این رو افرادی که خودروی ۲۰۶ مدل ۱۴۰۲ داشتند به راحتی توانسته‌اند خودروی کوییک اتومات را جایگزین کنند.

البته در سال جاری خودروی اطلس نیز با ظاهری جذاب‌تر از کوییک وارد بازار شده‌است. با توجه به اینکه قیمت این خودرو نیز کمی بالاتر از کوئیک است و در همان محدوده قیمت ۲۰۶ معامله می‌شود در سال جاری جزو خودرو‌های پرمتقاضی این رده قیمتی خواهد بود.

در یک سال گذشته قیمت خودرو با نوسان زیادی روبرو شده‌است. اما این تغییر قیمت برای خودرو‌های گرانتر بیشتر بوده، به همین دلیل بیشترین معامله خودرو شامل رده پایین‌های بازار ثبت شده است.
منبع: کاما پرس

ارسال نظر