۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
اختصاصی
چرا سهام‌ خودرویی متناسب با افزایش قیمت محصولات خودروسازان رشد نمی‌کند؟
مادامی که شاهد تصمیمات خلق الساعه در صنعت خودرو هستیم، سرمایه گذاران انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در این صنعت و کمک به رشد سهام خودرویی در بازار سرمایه نخواهند داشت.
کد خبر: ۳۶۶۲


به گزارش کارنا، یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: مادامی که شاهد تصمیمات خلق الساعه در صنعت خودرو هستیم، سرمایه گذاران انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در این صنعت و کمک به رشد سهام خودرویی در بازار سرمایه نخواهند داشت.

حمید میرمعینی درباره علل افت سهام‌های خودرویی در بازار سرمایه علیرغم افزایش قیمت محصولات خودروسازان عنوان کرد: فرضیه‌ای به نام «انتظارات عقلایی» وجود دارد به این معنا که بازار بر اساس تصمیمات عقلانی، نتایج پیش بینی شده و موثری را انتظار دارد؛ بنابراین با افزایش ناچیز و قطره چکانی قیمت محصولات خودروسازان نمی‌توان انتظار جبران زیان سنگین شرکت‌های خودروسازی را داشت.

وی ادامه داد: سیاست‌های اتخاذ شده در صنعت خودرو در سال‌های اخیر نه تنها امیدوار کننده نبوده بلکه موجب دلسردی فعالان این حوزه شده است و در واقع عدم درک مسئولین و سیاست گذاران از وضعیت موجود در خودروسازی موجب شده هنوز بعد از سال‌ها نتوانند چاره‌ای برای خروج این صنعت از زیاندهی بیندیشند و به همین دلیل همچنان شاهد رشد زیان انباشته در شرکت‌های خودروسازی و احتمال ورشکستگی آن‌ها هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: مادامی که شاهد تصمیمات خلق الساعه در صنعت خودرو هستیم، سرمایه گذاران انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در این صنعت و کمک به رشد سهام خودرویی در بازار سرمایه نخواهند داشت و قطعا با بروز نشانه‌های مثبت مبنی بر بهبود اوضاع و خروج شرکت‌های خودروسازی از زیاندهی شاهد بازگشت سرمایه‌ها به سمت صنعت خودروسازی خواهیم بود.

میرمعینی در پایان بیان کرد: از آنجا که مشکلات صنعت و بازار خودرو از دید مسئولین و سیاست گذاران پوشیده نیست، به نظر می‌رسد نیرویی فراتر از سیاست گذار موانعی را برای بهبود وضعیت در این صنعت ایجاد کرده است که امیدواریم این مسأله از سوی تیم اقتصادی دولت جدید برطرف شود.

ارسال نظر