۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
پیشتازی همدان در نظارت بر بازار روغن موتور
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت،معدن و تجارت همدان از پیشتازی این استان در بین ادارات کل صنعت، معدن و تجارت در زمینه نظارت بر بازار روغن موتور و رتبه سوم کشور در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۹

به گزارش کارنا، مرتضی بیدآبادی روز سه شنبه با بیان اینکه نظارت بر بازار روغن موتور خودرو یکی از مطالبات مردم در حوزه ساماندهی بازار و از ضروریات حوزه تنظیم بازار به شمار می‌رود، افزود: این موفقیت بر اساس اطلاعات و آمار ثبت شده در سامانه سیمبا و در زمینه نظارت بر بازار انواع روغن موتور‌های بنزینی و دیزلی، مواد شیمیایی و برخورد با تخلفات صنفی و تعزیری و رسیدگی به شکایات مردمی کسب شده است.

وی خاطرنشان کرد: این موفقیت مربوط به ارزیابی عملکرد اداره کل صمت استان همدان در سال ۱۴۰۲ است که به تازگی اعلام شد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) برای بالا بردن سرعت عمل رسیدگی به پرونده‌های تخلف صنفی فعال شده است.

بیدآبادی تصریح کرد: این سامانه روند رسیدگی به تخلف و صدور حکم را تحت نظارت قرار می‌دهد و همچنین موجب تقویت کنترل و سرعت در انجام ماموریت‌های بازرسان وزارت صمت می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت همدان همچنین اظهار کرد: بر اساس اعلام نتایج بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در سال گذشته یک هزار و ۶۴۷ فقره پرونده تخلف در کشور تشکیل شد که همدان در این زمینه رتبه دوم را کسب کرد.

بیدآبادی افزود: این تخلفات در زمینه احتکار، اختفا و امتناع از عرضه و عدم اعلام موجودی کالا است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۱۵ فقره بازرسی در استان انجام شد که با رشد ۱۰ درصدی مواجه بود و با برنامه ریزی صورت گرفته سعی کردیم بیشتر اقلام موجود در بازار و رسته‌های صنفی مورد بازرسی قرار گیرد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده درخصوص قاچاق کالا در سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشت به طوری که در این خصوص ۲۲۷ فقره تخلف کشف و منجر به تشکیل پرونده شد.
منبع: ایرنا

ارسال نظر