۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
اختصاصی
افزایش قیمت سوخت در دستور کار دولت نیست
افزایش قیمت سوخت در دستور کار دولت و مجلس نیست و در بودجه ۱۴۰۳ دیده نشده است.
کد خبر: ۳۹۲۴


به گزارش کارنا،  نماینده مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: افزایش قیمت سوخت در دستور کار دولت و مجلس نیست و در بودجه ۱۴۰۳ دیده نشده است چراکه معتقدیم با افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی، دهک‌های پایین جامعه آسیب خواهند دید.

رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به ارزان بودن قیمت سوخت در کشور عنوان کرد: توزیع سوخت گازوئیل و نفت گاز با قیمت هر لیتر ۳۵۰ تومان و همچنین نرخ پایین بنزین، انگیزه قاچاق سوخت در کشور را افزایش داده و زمینه را برای. واردات بنزین به کشور فراهم کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برای رفع ناترازی بنزین تصمیم به افزایش قیمت سوخت در سال جاری دارد، گفت: افزایش قیمت سوخت در دستور کار دولت و مجلس نیست و در بودجه ۱۴۰۳ نیز دیده نشده است چراکه معتقدیم با افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی، دهک‌های پایین جامعه آسیب خواهند دید؛ بنابراین پیش از تصمیم به افزایش بهای سوخت باید فکری به حال اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا ادامه داد: از طرفی امروز نیمی از مردم کشور فاقد خودرو و نیمی دیگر بیش از یک خودرو دارند و اگر دولت تصمیمی به گران کردن سوخت داشته باشد باید از درآمد حاصل از آن به اقشار ضعیف جامعه کمک کند که این پشتیبانی و حمایت می‌تواند در قالب تامین کالای ارزان قیمت و یا پرداخت یارانه در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار بگیرد.

سنگدوینی همچنین بر لزوم ارتقای کیفیت سوخت در کشور تاکید کرد و گفت: دولت باید با همراهی وزارت نفت و بخش خصوصی زمینه ارتقای سوخت تولیدی به یورو ۴ و ۵ را فراهم کند. در این صورت مردم نیز از سوخت باکیفیت استقبال خواهند کرد.

وی در پایان یادآور شد: اگر دولت از درآمد خود برای ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌های تولید سوخت در کشور به خصوص پالایشگاه ستاره خلیج فارس که تولید کننده حدود ۵۰ درصد سوخت کشور است، استفاده کند قطعا در مسیر ارتقای کیفیت سوخت و کاهش آلودگی هوا قرار خواهیم گرفت.

ارسال نظر