۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
خودروی ۳۰ ساله ۶ میلیارد تومان قیمت خورد
نسل W ۱۲۴ مرسدس بنز کلاس E بدون شک یکی از برجسته‌ترین خودرو‌های تاریخ این برند است. این خودرو یک کلاس مهندسی‌شده با طراحی جاودانه بود. این نسل یکی از قابل‌اعتمادترین مرسدس‌بنز‌هایی است که تاکنون ساخته شده است.
کد خبر: ۴۱۲۲

به گزارش کارنا، مرسدس بنز W ۱۲۴ که زاییدهٔ مدیر طراحی مشهور مرسدس بنز، یعنی برونو ساکو بود، دارای ویژگی‌های متمایزی بود، مانند برف‌پاک‌کن تک بازویی که درصد بیشتری از شیشه جلو را نسبت به مدل‌های معمولی پوشش می‌داد، و همچنین چراغ‌های عقب که به‌گونه‌ای طراحی شده بودند که حتی در صورت پوشیده شدن در برف، قابل‌مشاهده باشند. این خودرو به دلیل طراحی خاصی که داشت در ایران به کُپل مشهور بود.

دلایل زیادی برای دوست داشتن مرسدس W ۱۲۴ وجود دارد. اما آیا پرداخت هزینه ۱۰۰ هزار دلاری (حدود ۶ میلیارد تومان) برای این خودروی ۲۹ ساله منطقی است؟ اگر برای یک E ۳۰۰ نسخه دیزلی کم کارکرد باشد، چرا که نه!

مرسدس بنز E ۳۰۰ دیزلی مدل ۱۹۹۵ با کارکرد ۸۴۰۰ مایل یا ۱۳۵۱۸ کیلومتر به قیمت ۱۰۱ هزار دلار در Bring A Trailer فروخته شد. E ۳۰۰ با موتور دیزلی به دلیل عملکرد بسیار خوب و قابل‌اطمینان، معمولاً کارکرد زیادی دارد و پیدا کردن نمونه تمیز آن بسیار دشوار است.

صرف نظر از اهمیت مسافت پیموده شده، قیمت فروش این خودرو همچنان قابل‌توجه است. اما شاید بیشتر تعجب کنید وقتی بفهمید که یک W ۱۲۴ E ۳۰۰ با کارکرد ۱۶ هزار کیلومتری، در سال ۲۰۲۳ به قیمت ۱۵۲۶۰۷ دلار (معادل ۹ میلیارد تومان) فروخته شد!

ارسال نظر