۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
رونمایی از فیات برقی
فیات اولین تصاویر از مدل ارزان الکتریکی‌اش را منتشر کرده که قرار است در سال ۲۰۲۵ با نام «گرانده پاندا» به بازار عرضه شود. این خودرو با الهام از مدل پاندا در دهه ۸۰ میلادی طراحی شده که از محبوب‌ترین خودرو‌های فیات است.
کد خبر: ۴۱۶۱

به گزارش کارنا، فیات اکنون بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس است و از پلتفرمی برای تولید پاندا استفاده می‌کند که این گروه برای خودرو‌های کوچک ساخته است. سیتروئن، عضو دیگر استلانتیس، قبلا از این پلتفرم برای تولید مدل C ۳ الکتریکی استفاده کرده که ظاهرش کم و بیش شبیه به فیات پانداست. فیات چند مدل الکتریکی را در زیرمجموعه‌ای با نام پاندا به بازار عرضه خواهد کرد.

فیات جزئیات فنی خودرو را منتشر نکرده، اما گفته علاوه بر مدل الکتریکی آن را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم تولید خواهد کرد. مدل الکتریکی که سیتروئن با این پلتفرم تولید کرده با هر بار شارژ ۳۲۰کیلومتر حرکت می‌کند.

انتظار می‌رود قیمت خودرو حدود ۲۵هزار دلار باشد. استلانتیس مانند دیگر خودروسازان اروپایی با سرعت در حال ساخت خودرو‌هایی است که بتوانند با مدل‌های الکتریکی چینی رقابت کنند.

فیات قصد دارد پاندا را به‌عنوان زیرمجموعه‌ای تازه معرفی کرده و مدل‌های مختلفی را با این نام به بازار عرضه کند. این زیرمجموعه شامل یک شاسی‌بلند، یک ون و یک وانت است. فیات گفته تا سال ۲۰۲۷ هر سال یک مدل از این مجموعه به بازار خواهد آمد.
منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر