۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
اختصاصی
سیاست های غلط بانک مرکزی و وزارت صمت در تخصیص ارز موجب سواستفاده های کلان شده است
تامین نقدینگی و ارز مورد نیاز شرکت های خودروساز دولتی و حمایت دولت، مجلس و دستگاه های دولتی از صنعت خودروسازی کشور نقش به سزایی بر رشد تولید خودرو در کشور خواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۵۴

به گزارش کارنا، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم و نماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی اسلامی بر ضرورت حمایت از خودروسازان داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: قطعا تامین نقدینگی و ارز مورد نیاز شرکت های خودروساز دولتی و حمایت دولت، مجلس و دستگاه های دولتی از صنعت خودروسازی کشور نقش به سزایی بر رشد تولید خودرو در کشور خواهد داشت.

یعقوب رضازاده با تاکید بر لزوم تامین ارز و نقدینگی موردنیاز قطعه سازان و خودروسازان داخلی عنوان کرد: متاسفانه سیاست های غلط بانک مرکزی و وزارت صمت در زمینه تخصیص ارز موجب رشد تورم و سواستفاده های کلان در حوزه ارز، سکه، طلا و خودرو شده و از همه مهم تر اعتماد ایجاد شده میان مسئولین وزارت صمت و بانک مرکزی و سازندگان خودرو و قطعات را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد محدودیت در تخصیص ارز، فرآیند تخصیص و تامین ارز مورد نیاز خودروسازان و قطعه سازان داخلی را تسهیل خواهد کرد، افزود: دولت و بانک مرکزی باید در تخصیص ارز به افراد و مجموعه هایی که از این فرصت برای پر کردن جیب خود استفاده می کنند، محدودیت ایجاد کند و در مقابل تخصیص و تامین ارز شرکت های خودروسازی و قطعه سازی که به ندرت شاهد رانت در این شرکت ها هستیم در الویت قرار دهد.

نماینده منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا بر ضرورت حمایت از خودروسازان داخلی تاکید کرد و گفت: قطعا تامین نقدینگی و ارز مورد نیاز شرکت های خودروساز دولتی و حمایت دولت و مجلس و دستگاه های دولتی از صنعت خودروسازی نقش به سزایی بر رشد تولید خودرو در کشور خواهد داشت.

رضازاده در پایان یادآور شد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین شده است، هر گونه مانع تراشی در مسیر تولید قطعا تحقق اهداف تعیین شده در صنعت خودرو در سال جاری را در هاله ای از ابهام قرار خواهد داد.

 

ارسال نظر