۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
دخالت‌های نابجای دولت و وزارت صمت مانع بهبود وضعیت تولید تایر است
عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر از رشد تولید وعرضه تایر در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۰


به گزارش کارنا، عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر از رشد تولید وعرضه تایر در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: اگر دولت و وزارت صمت به دخالت‌های نابجای خود در امر تولید، فروش و قیمت گذاری پایان و اجازه فعالیت آزاد به تولیدکنندگان را بدهند قطعا تایرسازان نیز قادر به تامین ارز مورد نیاز خود از بانک مرکزی خواهند بود و وضعیت تولید و عرضه تایر از آنچه که هست بهتر خواهد شد.

محمدرضا تقی گنجی درباره آخرین وضعیت تولید تایر در سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه تولید و عرضه تایر در سه ماه ابتدایی امسال به دلیل افزایش ظرفیت تولید در برخی کارخانجات تایرسازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی در ادامه از نحوه تخصیص ارز به تولید کنندگان تایر انتقاد کرد و گفت: میزان ارز تخصیص یافته به تولیدکنندگان تایر در سه ماه ابتدایی سال جاری ۶۰ میلیون دلار و برای وارد کنندگان تایر ۹۰ میلیون دلار بوده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر در گفتگو با خبرنگار کارنا و در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت کارخانه‌ای لاستیک در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت، بیان کرد: متاسفانه وزارت صمت با درخواست تایرسازان مبنی بر افزایش قیمت تایر‌های سواری موافقت نکرده و درخواست ما برای افزایش ۵۰ درصدی تایر‌های سنگین نیز در حال بررسی است.

تقی گنجی در پایان بر لزوم عدم مداخله دولت در صنعت تایر تاکید کرد و گفت: اگر دولت و وزارت صمت به دخالت‌های نابجای خود در امر تولید، فروش و قیمت گذاری پایان و اجازه فعالیت آزاد به تولیدکنندگان را بدهند قطعا تایرسازان نیز قادر به تامین ارز مورد نیاز خود از بانک مرکزی خواهند بود و وضعیت تولید و عرضه تایر از آنچه که هست بهتر خواهد شد.

ارسال نظر