به گزارش کارنا، علیرضا نیک آیین با اشاره به کمبود قطعات یدکی خودروهای چینی در بازار عنوان کرد: به موازات تنوع خودروهای چینی در کشور نیاز به پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش به لحاظ دانش فنی و تامین قطعات یدکی در بازار احساس شده است.
وی یادآور شد: البته نبود و یا کمبود قطعه شامل همه قطعات نیست بلکه هر بار با کمبود و یا نبود یکی از لوازم یدکی خودروهای چینی در بازار مواجه میشویم که این موضوع گله مندی و شکایت مالکان خودروهای چینی را به همراه داشته است.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا درباره علل کمیاب شدن لوازم یدکی خودروهای چینی گفت: به هر حال ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای نسل جدیدی که از چین وارد کشور میشوند نیازمند ایجاد زیرساختهایی از قبیل دانش فنی، ابزار و تجهیزات و آموزشهای به روز است که ممکن است نمایندگیهای مجاز شرکتهای وارد کننده خودروهای چینی دارای زیرساختهای لازم باشند، اما سایر تعمیرگاهها فاقد این زیرساختها هستند.
نیک آیین ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از خودروهای چینی وقتی از گارانتی خارج میشوند برای دریافت خدمات به تعمیرگاههای بیرون مراجعه میکنند که این تعمیرگاهها فاقد دانش فنی و تجهیزات لازم برای تعمیرات خودروهای چینی هستند. البته اتحادیه سعی کرده این مشکل را تا حدی برطرف کند، اما لازم است خودروسازان و وارد کنندگان خودروهای چینی همکاری بیشتری با اتحادیه تعمیرکاران در این زمینه داشته باشند.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به اینکه تعمیرات خودروهای چینی گاها گران از خودروهای اروپایی تمام میشود، بیان کرد: کمبود قطعات یدکی خودروهای چینی و به تبع افزایش قیمت آنها در بازار و از طرفی، چون قطعاتی که به صورت عمومی وارد کشور میشوند گارانتی ندارند، تعمیرکاران هنگام تعویض قطعه ناچارند خدمات گارانتی به مشتری ارائه دهند و این ضمانت از سوی تعمیرکاران موجب گرانی تعمیرات خودروهای چینی شده است.
ارسال نظر