۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
‌می‌توانید تویوتا و نیسان و اشکودا را از سامانه فروش خودرو بخرید
قیمت قطعی خودرو‌های وارداتی تا سقف دو میلیارد تومان قابل عرضه شد.
کد خبر: ۴۸۴۹

به گزارش کارنا، ‌‌آخرین عرضه خودرو‌های وارداتی در سامانه فروش خودرو در حالی باز شد که حالا سایر متقاضیان خرید خودرو‌های خارجی نیز می‌توانند با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان پول در حساب وکالتی در این عرضه شرکت کنند. البته که اولویت با ثبت‌نام کنندگان اسفند ۱۴۰۱ است. برای ثبت‌نام‌کنندگان اسفند ۱۴۰۱ این آخرین عرضه و اولویت انتخاب است که باز شده و بعد از این مانند تمام متقاضیان در هر دوره باید ۵۰۰ میلیون تومان پول بلوکه کنند و دیگر اولویتی در کار نیست.

در این عرضه قیمت قطعی ۱۸ خودروی وارداتی توسط سامانه اعلام شده است. برندهایی، چون تویوتا، نیسان، اشکودا و فیات به چشم می‌خورد و میانگین قیمتی تا حدود سقف دو میلیارد تومان است. اگر می‌توانید حدود ۶ ماه الی یک سال برای تحویل خودروی خود صبر کنید این ثبت‌نام به نفع شما خواهد بود، چون قیمت‌ها در سامانه مناسب است. در این گزارش شش خودروی عرضه شده در سامانه که دارای قیمت قطعی هستند و کیفیت خوبی دارند را معرفی می‌کنیم. از روز سه‌شنبه تا سه روز بعد، برای ثبت‌نام و انتخاب خودرو وقت دارید.
‌می‌توانید تویوتا و نیسان و اشکودا را از سامانه فروش خودرو بخرید
نیسان سانی/ قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
قیمت نیسان سانی ۲۰۲۳ در بازار آزاد، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. ماشین نیسان سانی جهان نوین آریا از یک موتور تنفس طبیعی ۴ سیلندر به حجم ۱/۵ لیتر، قدرتی برابر با ۱۰۸ اسب بخار و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته همراه شده است تا چرخ‌های جلو را به گردش درآورد. واضح است که چنین مشخصات فنی فقط برای مصارف عادی و معمولی مناسب است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که عملکرد فنی نسل قدیمی نیسان سانی مشابه تارا اتوماتیک باشد، با این تفاوت که کیفیت فنی موتور و گیربکس محصولات نیسان بسیار بالاتر از تولیدات ایران‌خودرو است.

موتور تنفس طبیعی و گیربکس AT نشان از استهلاک کم این خودرو دارند و دردسر‌هایی همچون حساسیت به کیفیت بنزین در این ماشین ژاپنی بسیار ناچیز خواهد بود. باید گفت مهمترین عیب و ایراد نیسان سانی جهان نوین آریا همین طراحی ظاهری قدیمی و از مد افتاده آن است. نمای جلو بسیار گنگ احساس می‌شود و هیجان خاصی در چهره این خودرو وجود ندارد. طرح چراغ‌ها نیز قدیمی و زشت است که در مقایسه با خودرو‌های امروزی جذاب به نظر نمی‌رسد. البته باید تاکید کنیم که این خودرو بیش از ۱۳ سال پیش طراحی شده و به بازار آمده است.
‌می‌توانید تویوتا و نیسان و اشکودا را از سامانه فروش خودرو بخرید
فیات آر ۵۰۰/ قیمت یک میلیارد و ۸۳۳ میلیون تومان
قیمت فیات در بازار آزاد ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است. مدل وارداتی فیات ۵۰۰ پارسیان موتور، دارای موتور ۴ سیلندری است که استاندارد آلایندگی یورو ۶ دارد. این موتور ۱/۲ لیتری تنفس طبیعی، به گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک متصل شده و خروجی آن به ۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن‌متر می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو معادل ۱۶۰ کیلومتر برساعت تعیین شده و در مدت زمان ۱۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

برای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر، به ۴/۸ لیتر بنزین نیاز است. همچنین تجهیزات رفاهی فیات ۵۰۰ عبارت‌اند از آینه‌های جانبی برقی گرمکن‌دار، صفحه نمایشگر رنگی و لمسی۷ اینچی، نمایشگر فشار باد لاستیک، سیستم تهویه دوگانه مطبوع، سیستم کروز کنترل، سیستم صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم ضد لغزش، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سیستم کنترل گشتاور موتور (MSR)، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای سرنشینان، سنسور غروب و باران، مه‌شکن جلو و عقب، پورت USB – AUX و اتصالات بلوتوث و رینگ‌های آلومینیومی. فیات ۵۰۰ در بحث ظاهری سبکی کلاسیک را دنبال می‌کند. در آخرین فیس‌لیفت این خودرو شاهد هستیم که هنوز این خودروی ایتالیایی به سبک سال ۱۹۵۷ وفادار است.
‌می‌توانید تویوتا و نیسان و اشکودا را از سامانه فروش خودرو بخرید
تویوتا کرولا ۱۲۰۰ سی‌سی/ قیمت ۲ میلیارد و ۱۴ میلیون تومان
قیمت این خودرو در بازار آزاد ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. متاسفانه آن موتور تنفس طبیعی، اما قابل قبولی که در نسل یازدهم کرولای وارداتی به ایران (اتاق E۱۷۰) دیده بودیم، دیگر در نسل دوازدهم این خودرو که به کشورمان آمده است، وجود ندارد؛ چراکه شرکت معین‌خودرو، ضعیف‌ترین پیشرانه ممکن را برای این ژاپنی، درنظر گرفته است. عرضه تویوتا در ایران برای مدتی طولانی برعهده شرکت ایرتویا بود. اما پس از وقفه چند ساله واردات خودرو و حواشی به‌وجود آمده برای ایرتویا، اکنون شرکت معین موتور که قبلا محصولات پورشه را به ایران وارد می‌کرد، واردات تویوتا را نیز برعهده گرفته و کرولا ۲۰۲۳ سدان را به عنوان اولین محصول به ایران آورده است.

بهتر است بدانید که کرولای وارداتی معین خودرو ساخت کشور چین بوده و در کارخانه FAW به صورت اختصاصی برای بازار این کشور تولید شده است. تویوتا کرولا ۲۰۲۳ از یک موتور ۴ سیلندر ۱/۲ لیتری توربو بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. تویوتا کرولا وارداتی با این قوای محرکه می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ اعلامی ۱۲ ثانیه‌ای دارد.
‌می‌توانید تویوتا و نیسان و اشکودا را از سامانه فروش خودرو بخرید
اشکودا سوپرب/ قیمت ۲ میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان
قیمتی برای این خودرو در بازار آزاد کشف نشد، چون در عرضه اولیه است. یک خودرو از برند قدیمی در اروپای شرقی که حرف برای گفتن دارد. موتور ۱/۴ لیتری اشکودا سوپرب از نوع چهار سیلندر خطی بنزینی بوده و ۱۵۰ اسب بخار قدرت به علاوه ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را به سوی یک جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته ارسال می‌کند تا از آنجا روانه محور چرخ‌های جلو شود. در این راستا باید بدانید که شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو تحت شرایط استاندارد، چیزی حدود ۹/۷ ثانیه است که قاعدتاً برای یک خودروی خانوادگی با موتور کم‌حجم، می‌تواند رضایت‌بخش باشد. نمایشگر لمسی ۹/۲ اینچی مولتی‌مدیا، سیستم ناوبری، سنسور تشخیص خواب‌آلودگی، دی‌لایت، سنسور نور و باران

تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسور‌های پارک جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، کروز کنترل، حسگر فشار باد تایرها، اتوپارک، دستیار رانندگی، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده و کیسه‌های هوای جلو و پرده‌ای جزو مهم‌ترین تجهیزات نسخه ۱/۴ لیتری اشکودا سوپرب محسوب می‌شود. از مهم‌ترین امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار بین خطوط، هشدار خستگی راننده، ۶ ایربگ، سیستم پایش فشار تایر‌ها (TPMS)، کلاستر دیجیتال ۱۰ اینچی، صندوق برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صندلی راننده برقی با مموری، مولتی مدیا ۹ اینچی، سنسور نور و اتولایت و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.
‌می‌توانید تویوتا و نیسان و اشکودا را از سامانه فروش خودرو بخرید
نیسان سیلفی/ قیمت ۱ میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان
قیمت این خودرو در بازار آزاد هم کشف نشده، چون در عرضه اولیه است. خودرویی که در ایران با نام نیسان سیلفی می‌شناسیم، در حقیقت نسل چهارم نیسان سنترا است. نیسان سنترا نقش سدان کوچکی را در سبد محصولات برند ژاپنی ایفا می‌کند و پایین‌تر از خودرو‌هایی همچون نیسان آلتیما و نیسان ماکسیما قرار می‌گیرد. تولید نیسان سیلفی یا همان نیسان سنترا از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز شده است و تا به حال چهار نسل این خودرو روانه بازار جهانی شده‌اند. نیسان از نسل دوم سنترا، تصمیم گرفت تا این خودرو را با تمرکز ویژه برای بازار چین عرضه کند.

نسخه پلاگین هیبریدی نیسان سیلفی با پسوند e پاور، در سال ۲۰۲۱ برای عرضه به بازار چین معرفی شد؛ بنابراین خودرو‌هایی که ما امروز در بازار داریم، نسخه‌های انحصاری بازار چین هستند. عرضه این خودرو با پیشرانه پلاگین هیبریدی، زمینه‌ساز تفاوت میان نیسان سیلفی و دیگر سدان‌های کوچک بازار خواهد شد. شرکت نامی خودرو پیشرو، نسخه e-Power را برای عرضه در ایران در نظر گرفته که نسخه تمام‌برقی سیلفی است. نیسان سیلفی e-Power به سامانه اختصاصی شرکت نیسان مجهز شده که یک موتور برقی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور روی محور جلو و یک پیشرانه درون‌سوز ۱/۲ لیتری در نقش مولد برق را شامل می‌شود.

تویوتا لوین ۱۸۰۰ سی‌سی / قیمت یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان
قیمت این خودرو ۲۰۲۳ در بازار آزاد، ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان است. نسخه هیبریدی تویوتا لوین دارای یک پیشرانه ۸/۱ لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه به تنهایی می‌تواند ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. اما یک پیشرانه برقی به کمک پیشرانه بنزینی می‌آید که این پیشرانه به تنهایی توان تولید ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد.

اما در این خودرو نیرو، به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مجموع توان تولیدی ۱۳۴ تا ۱۴۲ اسب بخار را می‌توان از این خودرو انتظار داشت که این نیرو از طریق جعبه‌دنده E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند. تویوتا لوین در واقع همان تویوتا کرولا است که با ظاهر نسخه‌های بازار آمریکای شمالی در شرکت GAC چین مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. تویوتا لوین در حال حاضر در دو نسخه بنزینی و هیبریدی و توسط سه شرکت معین‌خودرو ایرانیان، برساوش و آریاک کار در بازار کشورمان عرضه می‌شود. در نمای جلو تویوتا لوین شاهد چراغ‌هایی نسبتاً باریک هستیم که در ترکیب با ورودی هوای بزرگ روی سپر، چهره‌ای اخمو و اسپرت به این قسمت بخشیده است.
منبع: ۷ صبح

ارسال نظر