۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
بازگشت خودروی ناقص به خطوط تولید خودروسازان!
به گزارش کارنا، آمار ارائه شده از تولید و فروش دو خودروساز بزرگ در کدال بورس از جا ماندن فروش خودرو نسبت به میزان تولید در دو ماه ابتدایی امسال حکایت دارد.
کد خبر: ۵۱۸۶

به گزارش کارنا، آمار ارائه شده از تولید و فروش دو خودروساز بزرگ در کدال بورس از جا ماندن فروش خودرو نسبت به میزان تولید در دو ماه ابتدایی امسال حکایت دارد. در این خصوص که چرا خودروسازان کمتر از آنچه تولید کرده اند، فروش داشته اند با محسن رزمخواه، فعال صنعت قطعه سازی به گفتگو پرداختیم.

این فعال صنعت قطعه سازی معتقد است عدم جریان نقدینگی از سمت خودروساز به سوی قطعه ساز، شبکه تامین را در تامین قطعات با تیراژ مناسب با چالش مواجه کرده و به نظر می رسد کسری قطعات موجب دپوی خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان شده و آمار فروش خودروسازان را نسبت به میزان تولید آنها کاهش داده است.

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا با اشاره به برخی اتهامات به خودروسازان مبنی بر دپوی عمدی خودروهای تولیدی به بهانه افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: اگرچه کاهش آمار فروش دو خودروساز بزرگ در مقایسه با آمار تولید، گمانه زنی ها نسبت به تعمد در عدم فروش محصولات خودروسازان را تقویت می کند و برخی گزارش حاکی از این است که خودروسازان با دپوی عمدی تولیدات خود در انتظار شرایط مناسب برای اصلاح قیمت خودرو هستند اما بنده این موضوع را تایید نمی کنم.

رزمخواه در پایان تاکید کرد: به هر حال بهتر است خودروسازان خود پاسخگوی این قبیل مسائل باشند تا با ایجاد شفافیت به شایعات موجود در این زمینه پایان دهند.

ارسال نظر