۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
تعرفه واردات کارکرده‌ها از خودرو‌های نو باید کمتر باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده مانند خودرو‌های نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، باز هم گران است.
کد خبر: ۵۳۸۱

به گزارش کارنا، روح‌الله عباس‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به ابهامات و ایرادات آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده، گفت: هرچند تصویب این آیین‌نامه اتفاق مبارکی است و در صورت اجرای درست می‌تواند بسیاری از مشکلات بازار خودرو و حتی صنعت را رفع کند، اما این آیین‌نامه دارای ابهامات و ایراداتی است که باید رفع شود تا بتواند اثرگذاری درستی بر این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم در حوزه خودرو‌های کارکرده توجه به ارائه خدمات پس از فروش این خودروهاست و این سوال مطرح می‌شود در صورتی که افراد بتوانند با کد ملی خود، خودرو وارد کنند، چه سازوکاری برای ارائه خدمات پس از فروش برای این خودرو‌ها پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مربوط به تامین ارز موردنیاز برای واردات است. باید به صورت شفاف اعلام شود که این ارز از چه مسیری و با چه مکانیسمی تامین می‌شود تا از یک سو مردم از این فرآیند آگاهی داشته باشند و از سوی دیگر به بازار ارز نیز فشاری برای تامین ارز تحمیل نشود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم موضوع تعرفه را از دیگر مواردی دانست که باید به آن در فرآیند واردات خودرو توجه کرد و افزود: اگر تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده مانند خودرو‌های نو باشد، قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد باز هم گران است و در نتیجه این قانون تاثیری را که قانون‌گذار به دنبال آن بود بر بازار نمی‌گذارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خانه ملت تصریح کرد: وزارت صمت باید در تدوین دستورالعمل مربوط به واردات خودرو‌های کارکرده به تمام زوایای این موضوع از جمله تامین ارز موردنیاز، ارائه خدمات پس از فروش، تعرفه‌گذاری و... توجه ویژه داشته باشد تا مردم هرچه سریع‌تر بتوانند شیرینی تصویب این قانون را بچشند.
منیع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر