به گزارش کارنا، دبیر انجمن خودروسازان ایران واردات خودروهای کارکرده را آخرین ضربه دولت سیزدهم به صنعت خودروسازی عنوان و بیان کرد: متاسفانه دولت سیزدهم از یک طرف با کوتاهی در ابلاغ قیمت جدید خودروهای داخلی و از طرفی با آزادسازی واردات خودروهای دست دوم آخرین ضربه را به صنعت خودرو وارد کرد.
احمد نعمت بخش با اشاره به ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده از سوی دولت اظهار داشت: مخالفتی با واردات خودروهای نو نداریم اما با توجه به تنوع واردات خودروهای دست دوم و غیراقتصادی بودن تیراژ آنها وهمچنین عدم امکان داخلی سازی قطعات، وابستگی ارزی برای تامین قطعات آنها در کشور ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به شرط واردات خودروهای مدل 2019 به بالا در این آیین نامه افزود: قاعدتا خودرویی که 5 سال از عمر آن گذشته و مالک آن حاضر به فروش خودرو شده است، نشان می دهد نگه داری خودرو برای مالک آن اقتصادی نبوده و این خودروها یا مصرف سوخت و آلایندگی بالایی دارند و یا مصرف قطعات یدکی آن افزایش یافته است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار کارنا با بیان اینکه آزادسازی واردات خودروهای دست دوم سیاستی غلط برای صنعت خودرو کشور است، تاکید کرد: ورود خودروهای کارکرده به کشور قطعا مصرف کنندگان را برای تامین قطعات یدکی آنها دچار چالش های جدی خواهد کرد.
نعمت بخش واردات خودروهای کارکرده را آخرین ضربه دولت سیزدهم به صنعت خودروسازی عنوان و تصریح کرد: متاسفانه دولت سیزدهم از یک طرف با کوتاهی در ابلاغ قیمت جدید خودروهای داخلی و از طرفی با آزادسازی واردات خودروهای دست دوم آخرین ضربه را به صنعت خودرو وارد کرد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده از سوی دولت امیدواریم وزیر صمت دیگر بهانه ای برای افزایش قیمت خودروهای داخلی نداشته باشند و ابلاغ قیمت های جدید محصولات خودروسازان را به سرعت در دستور کار قرار دهند.
ارسال نظر