به گزارش کارنا، ران وایدن و ادوارد مارکی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامهای به لینداخان رییس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مدعی شده اند جنرال موتورز، هیوندای، هوندا و احتمالا برخی شرکتهای دیگر دادههای رانندگان مانند ترمزهای ناگهانی و سرعت گرفتن را به اشتراک میگذارند.
به گفته این سناتورها خودروسازان از تاکتیکهای فریبکارانه برای فریب دادن مشتریان به امضای توافقنامهای استفاده میکنند تا دادههای آنها را در اختیار دلالان قرار دهند.
دفتر سناتور وایدن پس از خواندن گزارشی در نیویورک تایمز، عملکرد ۳ خودروساز مذکور را بررسی کرد و متوجه شد آنها دادهها را با شرکت Verisk Analytics به اشتراک میگذارند. سناتورها در نامهای به خان نوشتند هر ۳ خودروساز افشای اطلاعات را تایید کرده اند. شرکت جنرال موتورز نیز اعلام کرد موقعیت مکانی مشتریان را در اختیار ۲ شرکت دیگر قرار میدهد.
طبق نامه مذکور شرکت Verisk Analytics از دادهها برای ایجاد گزارشهایی درباره تاریخچه رانندگی افراد و فروش آن به شرکتهای بیمه استفاده میکند. برخی خودروسازان نیز احتمالا با تبلیغ آنکه افشای اطلاعات راهی برای کاهش هزینههای بیمه است، آنها را فریب داده اند و به مشتریان اعلام نکرده اند این امر سبب میشود برخی بیمه گران هزینه بیشتری دریافت کنند.
سناتورها به خان نوشته اند: اگر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کند این شرکت قانون را نقض کرده اند، از شما درخواست میکنیم این موسسات و مدیران ارشد اجرایی آنها را وادار به پاسخگویی کنید.
جنرال موتورز اعلام نکرده دادههای چه تعداد خودرو به دلالان ارسال شده یا چه مبلغی دریافت کرده است. اما دفتر وایدن اعلام کرد هیوندای دادههای ۱.۷ میلیون خودرو را به اشتراک گذاشته و بیش از یک میلیون دلار دریافت کرده است. هوندا نیز برای اشتراک گذاری اطلاعات ۹۷ هزار خودرو کمتر از ۲۶۰ هزار دلار دریافت کرده است.
منبع: مهر
ارسال نظر