۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۸
نشستن در لبه پنجره خودرو، تهدیدی جدی برای سلامت کودکان
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: نشستن کودکان در لبه پنجره خودرو نه تنها خطرناک است بلکه می‌تواند به آسیب‌های جدی و حتی مرگ منجر شود.
کد خبر: ۵۴۷۳

به گزارش کارنا، رضا معمارزاده با تاکید بر اینکه این رفتار غیرمسئولانه می‌تواند پیامد‌های ناگواری به همراه داشته باشد، افزود: در صورت وقوع تصادف یا حتی ترمز ناگهانی، کودک ممکن است از خودرو به بیرون پرتاب شود و یا بر اثر برخورد با اجسام همانند شاخه درخت و … دچار آسیب‌های جدی شود.

وی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۸ درصد از تصادفات رانندگی منجر به آسیب‌های جدی برای کودکان می‌شود و نشستن در لبه پنجره خطرات این آسیب‌ها را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، ادامه داد: از والدین خواست تا به منظور حفظ ایمنی فرزندان خود، همیشه از کمربند ایمنی و صندلی کودک استفاده کنند و هرگز اجازه ندهند کودکان در مکان‌های ناامن خودرو قرار بگیرند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی مانند کمربند و صندلی کودک، نقش بسیار مهمی در کاهش میزان آسیب‌های ناشی از تصادفات رانندگی دارد. آمار‌ها نشان می‌دهد که استفاده صحیح از کمربند ایمنی و صندلی کودک می‌تواند تا ۷۰ درصد از بروز آسیب‌های جدی به کودکان در حین تصادفات جلوگیری کند.

معمارزاده همچنین به خطرات بیرون آمدن از سقف خودرو (سانروف) اشاره کرد و افزود: افتادن از خودرو در صورت بروز تصادف یا تغییر ناگهانی سرعت، برخورد با موانع بیرونی مانند درخت‌ها، پل‌ها یا تابلو‌ها می‌تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد. والدین باید از باز کردن سقف در حین حرکت خودداری کرده و اطمینان حاصل کنند که کودکان به طور صحیح و ایمن در صندلی‌های خود نشسته باشند.
منبع: صدا و سیما

ارسال نظر