۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
وزیر صمت اعلام کرد:
تعیین تکلیف ۳۱ هزار متقاضی خودروی وارداتی تا پایان سال
وزیر صمت از تجدیدنظر دولت در مصوبه تعرفه واردات خودرو خبر داد و گفت: ۳۱ هزار متقاضی خودروی وارداتی تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۴

به گزارش کارنا، عباس علی آبادی، وزیر صمت در حاشیه سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران گفت: اگر صنعت خودرو را دانش بنیان و صادرات محور کنیم، می‌توانیم نیاز‌های خودمان را با دنیا تطبیق دهیم و بتوانیم به دنیا هم صادر کنیم و هم وارد کنیم.

وی ادامه داد: تا پیش از سال همه ۳۱ هزار نفری که برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند تعیین تکلیف می‌شوند و ظرف دو ماه آینده تمام موارد حل می‌شود.

علی آبادی در پاسخ به سوال مبنی بر این که وزارت صمت ایده آزادسازی قیمت‌ها را مطرح می‌کند و سپس شورای رقابت این موضوع را تکذیب می‌کند، قرار است این وضعیت به کجا ختم شود، گفت: آزادسازی قیمت‌ها به طور کلی و کمتر دخالت کردن دولت در بازار ایده اصلی ما است، ولی این امر، نیازمند یک سلسله اقدامات است، باید انحصار را از بین برد و شرایط را رقابتی کرد.

وی اظهار داشت: در شرایط رقابتی و انحصار شکسته شده می‌شود قیمت گذاری نکرد.

علی آبادی افزود: تا زمانی که رانت در اختیار بنگاه‌ها و شرکت‌ها می‌گذاریم متعهد هستیم که مدیریت و کنترل کنیم تا در واقع فرصت داده شده به دست مردم برسد، چرا که هدف از اختصاص این رانت‌ها این است که شرایط برای مردم بهتر شود و برای همین در قیمت گذاری دخالت می‌کنیم.

وزیر صمت گفت: در خودرو کم کم داریم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که نیازمند به این دخالت‌ها نیستیم. به تعداد کافی تولید کننده داریم واردات هم آزاد است.

علی آبادی تصریح کرد: دولت در مصوبه تعرفه خودرو تجدیدنظر کرد و در زمینه تعرفه خودرو‌های برقی مساعدت‌های خوبی شده است و این‌ها فرصت را فراهم می‌کند تا مردم در بازار بدون انحصار و محدویت نیازشان را تامین کنند و در این شرایط دیگر نیازی به دخالت نیست و باید شرایط به بازار رقابتی سپرده شود.

وزیر صمت تاکید کرد: در حال تلاش هستیم تا چنین شرایطی را ایجاد کنیم و نمی‌گوییم که به وجود آمده است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر